וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נעצר בעת התפרעות מתנחלים ביצהר

יהושע בריינר

2.6.2009 / 5:41

חייל צה"ל מההתנחלות יצהר השתתף בהתפרעות של מתנחלים באזור מגוריו, ונעצר. בצה"ל חוששים מגל סרבנות מצד חיילים תושבי התנחלויות

חייל צה"ל נעצר אתמול (שני) לאחר שהתעמת עם כוחות הביטחון במהלך הפרות סדר שערכו מתנחלים סמוך להתנחלות יצהר שבשומרון. המעצר ארע לאחר שאתמול בבוקר החלו עימותים חריפים בין המתנחלים לבין כוחות מג"ב, בעקבות חשש לאפשרות של פינוי מאחזים בלתי חוקיים ברחבי הגדה. על פי החשד, החייל שנעצר הינו תושב יצהר המשרת ביחידה קרבית ומיהר להגיע למקום העימותים בצומת הכניסה ליישוב ולקחת בהם חלק.

כזכור, אתמול פינו כוחות הביטחון את המאחז 'נחלת יוסף' הסמוכה לאלון מורה, מה שגרר גל של מהומות ברחבי השומרון, אשר הצטרפו לידויי אבנים של מתנחלים שהחלו עוד קודם. על פי החשד, החייל התעמת עם שוטרים שהיו במקום, ובעקבות כך הוא נעצר ונלקח לחקירת מצ"ח. לדברי עדי ראיה שהיו במקום, החייל היה על מדים בזמן העימותים, שכללו בין היתר דחיפות. מקורב לחייל הכחיש את הטענות נגדו. גורמי ביטחון הביעו זעם על החייל, זאת על רקע חשש במערכת הביטחון מפני גל של סרבנות על ידי חיילים תושבי ההתנחלויות שצפויים להיקרא לפעולות שונות לקראת פינוי המאחזים הצפוי. חשש אחר אותו מביעים בצה"ל הוא מעזיבה את הצבא מצד קצינים המתגוררים בחלק מהמאחזים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך התפרעויות סמוך ליישוב היהודי יצהר שבשומרון, התעמת חייל בחופשה עם כוחות הביטחון ונעצר על ידי משטרת ישראל. המקרה מוכר גם למצ"ח ונפתחה חקירה בנושא, ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון ולחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully