וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון קוריאה, גם הרודנות עוברת בגנים

עידן דורנר

2.6.2009 / 5:04

בדרום קוריאה מדווחים כי קים ז'ונג איל בחר בהפתעה דווקא את בנו הצעיר ביותר, קים ז'ונג אן בן ה-26, עליו לא ידוע כמעט כלום

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

בעוד העולם עוקב בדאגה אחר הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה והמתיחות עם סיאול מגיעה לשיאים חדשים, מנהיגה של המדינה הקומוניסטית קים ז'ונג איל כבר סימן את בנו הצעיר כיורש לשושלת המשפחתית ששולטת במדינה ביד רמה. הדיווחים מתבססים על תדרוך מודיעני שהועבר על ידי שירותי המודיעין של דרום קוריאה לחברי הפרלמנט.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, היורש שמונה הוא קים ג'ונג אן, הצעיר בבניו של ג'ונג איל, וטרם ניתן לשער מה תהיה ההשפעה של המינוי על המשך התנהלותה של המדינה בעניין מדיניותה הצבאית. הבחירה בג'ונג אן, בן 26, נתפסת כהפתעה. הוא אמנם נחשב למוכשר ביותר מבין האחים, אך במדינה נהוג כי לאח הבכור יש עדיפות ברורה.

לפי הדיווח, קים הודיע לרשויות על החלטתו לאחר הניסוי הגרעיני שביצעה ארצו בשבוע שעבר. מומחים מעריכים כי מטרת הניסוי היתה לסייע לקים לצבור עוד כוח לפני שהוא מכריז על היורש.
הספקולציות על זהות היורש החלו לאחר הפרסום לפיו קים, בן 67, לקה בחודש אוגוסט שעברה.

מעט ידוע על הבן הצעיר, שככל הידוע נולד בשנת 1983, או בתחילת 1984. לפי דיווחים במדינה, אן הוא חובב סקי, שלמד אנגלית, גרמנית וצרפתית בבית ספר שוויצרי. לא ברור האם אמו המנוחה, רקדנית מקצועית שנולדה ביפן בשם קו יונג הוי, היתה אשתו של קים או המאהבת שלו. אן הוא גם הדומה ביותר לאביו וגם ניחן בכישורי המנהיגות שלו. לתקשורת העולמית אין שום תצלום שלו כאדם בוגר.

כבר בחודש אפריל דווח, כי אן הצטרף לוועדת ההגנה הלאומית, גוף בעל עוצמה רבה בצפון קוריאה עוד דווח כי הצפון מלמד את האזרחים שיר חדש המהלל את און. העברת השלטון האחרונה במדינה היתה לפני 20 שנה, לאחר מותו של המנהיג האגדי קים איל סונג ב-1994. בנו קים ז'ונג איל הוכרז כיורשו כבר בשנת 1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully