וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף: היום ב-11:00 - אזעקה

יהושע בריינר ופנחס וולף

2.6.2009 / 4:18

תרגיל העורף הארצי יגיע היום לשיאו כאשר ברחבי הארץ תתורגל נפילת טילים. האזרחים יתבקשו לתפוס מחסה במקלטים ובמרחבים המוגנים

תרגיל העורף הארצי, "נקודת מפנה 3", יגיע היום (שלישי) לשיאו כאשר בשעה 11:00 תישמע צפירה עולה ויורדת והאזרחים יתבקשו לתפוס מחסה במקלטים ובמרחבים המוגנים. מטרת התרגיל היום היא להכין את העורף לתרחיש של נפילת טילים במקומות שונים בארץ, כאשר היום ומחר יתורגלו ברחבי הארץ תרחישים מקומיים כמו פגיעה של מטחי טילים בעיר חיפה, חילוץ לכודים מבניין שנהרס במיוחד לתרגיל בקריית גת, פגיעת טיל במפעל ברחובות, ועוד.

התרגיל מנוהל במקביל על ידי אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן וראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון, תא"ל במיל' זאב צוק רם. היום צפויות להשתלב בו גם הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. תרגיל החירום הלאומי השנתי נפתח בתחילת השבוע עם ישיבה מיוחדת של הממשלה, בה תרגלו השרים את הפעולות שתבצע הממשלה במקרה של תקיפת העורף בישראל. התרגיל יימשך חמישה ימים ומדובר בתרגיל העורף הגדול והמקיף ביותר שנערך אי פעם במדינה.


בתחילת השבוע אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "חשוב וטוב שהתרגיל מתבצע בעיתוי הנוכחי ואין ספק שהוא משפר את מוכנותנו". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתרגיל בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת שנערכה בנושא שלשום ואמר כי "התרגיל משקף את שגרת חיינו המיוחדת והלא שגרתית. אנו מחויבים להגן על ישראל ויכולתנו הולכת ומתפתחת בד בבד עם היכולת של אויבינו".

התרגיל מעורר דאגה במדינות ערב שמא מדובר בהונאה ישראלית, שנועדה לנצל את קיומו כדי להסתיר כוונות התקפיות מצידה. בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון ברק לחששות אלה כשאמר בראיון לגלי צה"ל שמדובר ב"תרגיל עורף שגרתי, שנמצא בדף האימונים מזמן. הוא קורה כל שנה, הוא קרה בשנה שעברה והוא קרה לפני שנתיים". סגן שר הביטחון מתן וילנאי התייחס לתרגיל ואמר כי "התקפת טילים ורקטות על ישראל הוא תרחיש מוחשי שמחובתנו להיערך אליו. בניגוד לעבר, אנחנו לא נבהלים מהכנת כלל האוכלוסייה. אין לנו מה להסתיר ואנו לא רוצים להפחיד אף אחד. עלינו להכין את גופי העורף ואת הציבור, ואנו מצפים מהאזרחים לגלות אחריות ולקחת חלק פעיל בתרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully