וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "המו"מ על שליט יימשך מהמקום בו הופסק"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.6.2009 / 20:06

לאחר מינוי חגי הדס לממונה על המגעים לשחרור שליט אומרים בחמאס כי "אם המגעים יחלו מנקודת ההתחלה לא תגובש עסקה. ד"ר אחמד יוסוף, יועצו של הניה אמר לוואלה! חדשות: "הכדור נמצא במגרש הישראלי"

חמאס מגיב למינויו של בכיר המוסד לשעבר חגי הדס לממונה על המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בשיחה עם וואלה! חדשות מבהיר הערב (שני) ד"ר אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, כי "המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט יימשך מהמקום שבו הופסק". לדבריו, "אם ישראל אכן תחדש את המגעים מהמקום שבו הופסקו, הרי שהיא רצינית ומעוניינת בגיבוש עסקה במהרה".

"אני מאמין שחשוב לחדש את המגעים לגיבוש עסקת שליט", אמר יוסוף. "אני מקווה רק שהמגעים לא יתחילו מהתחלה, כי כך לא נוכל לגבש עסקה, אלא מהיכן שהופסקו כשניהל אותם המתווך הקודם עופר דקל. אם אכן נתחיל מהנקודה שבה הם הופסקו, יהיה ניתן לומר שלישראל יש כוונות להביא לסיום הפרשה. אין בכוונתנו להתחיל מהתחלה את המגעים עם הממשלה החדשה".

בתשובה לשאלה האם קיים סיכוי לגבש במהרה עסקה לשחרורו של גלעד שליט ענה יוסוף כי הכול תלוי ברצון של ישראל. "הכדור נמצא במגרש הישראלי", הבהיר. "בתקופה הקרובה יהיה ניתן לדעת אם ישראל רצינית בכל הנוגע לגיבוש עסקה או שמא היא ממשיכה לבזבז את הזמן".

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות את הדס, בכיר במוסד לשעבר, לנציג מיוחד מטעמו לעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט. הדס, בן 56, שירת במוסד בשורה ארוכה של תפקידים, בין היתר במבצעים מיוחדים. בינואר 2006 הוא פרש מהמוסד, לאחר שמילא תפקיד בכיר ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully