וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו הכספים שהובטחו לרשות?

1.6.2009 / 19:50

קרן המטבע העולמית טוענת, כי מיליוני דולרים שגוייסו כתרומה לממשלו של אבו מאזן לא הגיעו ליעדם, והרשות נמצאת בסכנה כלכלית

ממשלתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיבלה עד כה רק חלק מ-1.5 מיליארד הדולרים שהובטחו לה כתרומה, על מנת שתוכל להעביר את תקציבה לשנת 2009. כך מסרה היום (שני) קרן המטבע העולמית. הסיוע התקציבי שהועבר לרשות בחמשת החודשים האחרונים עומד על 328 מיליון דולר בלבד, פחות מ-55% מהסכום הדרוש כדי לעמוד ביעדי התקציב.

לטענת נציג הקרן בגדה המערבית אוסמה כנען, על מנת להתמודד עם המחסור, הרשות נאלצה ללוות כספים מבנקים פרטיים, אך היא הגיע לקצה יכולתה להמשיך וללוות. הוא הוסיף כי הרשות עומדת בפני משבר נזילות, במידה שלא יועברו לה 120 מיליון דולר בחודש.

התורמים העבירו לרשות 178 מיליון דולר בחודש מרץ, אך הסכום צנח ל-25.7 מיליון דולר במאי. התרומות שאמורות להגיע לידי הרשות הן מפגן תמיכה של המדינות התורמות בממשלו של אבו מאזן, והתרסה לשלטון חמאס ברצועת עזה.

הסכום כולל 4.5 מיליארד דולר שגוייסו למען הרשות בוועידת שארם א-שייח' לפני כחודשיים, שמטרתם לסייע בשיקום רצועת עזה בעקבות מבצע עופרת יצוקה. עם זאת, דיפלומטים מערביים שמעורבים בתהליך אמרו, כי סכום נכבד מהתרומות שגויסו עדיין לא הגיע ליעדו. המדינות התורמות ידונו בסיוע הכלכלי לרשות בפגישה שייערכו ב-8 ביוני באוסלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully