וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הימין יורדת לכביש: חסמו הכניסה לי-ם

איילה חננאל

1.6.2009 / 18:28

פינוי המאחז נחלת יוסף סמוך לאלון מורה, הוציא עשרות פעילי ימין להפגנת מחאה ספונטנית בכניסה לירושלים. ארבעה מהם נעצרו

פעילי הימין מרחיבים את פעולות המחאה בעקבות פינוי המאחז נחלת יוסף, סמוך לאלון מורה. עשרות בני נוער הפעילים בתנועות ימין, הבעירו הערב (שני) לטענת המשטרה עגלה וצמיג בכניסה לעיר ירושלים. עוד נטען במשטרה כי המפגינים חסמו את הכביש לזמן קצר במחאה על פינוי המאחזים. המשטרה עצרה עד כה ארבעה מהמפגינים. יתר המפגינים הועלו על המדרכות וכעת הכניסה לעיר פתוחה.

בשעות הצהרים הציתו מתנחלים ברחבי הגדה המערבית שדות ומטעים פלסטינים בכל רחבי הגדה. מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי מתנחלים מחוות גלעד ומהתנחלויות נוספות באזור, שרפו את כל מטעי חוות ג'ית ואת כל המטעים בכפרים הפלסטינים מסביב להתנחלות יצהר. על פי המקורות, בכל רחבי הגדה ובעיקר באזור צפון הגדה, הוצתו שדות רבים.

המתנחלים הודו כי הציתו חמישה שדות של פלסטינים בגדה כ"תג מחיר" על פינוי המאחז נחלת יוסף. עשרות מתנחלים התפרעו סמוך ליצהר, חוות גלעד והכפר הפלסטיני חווארה. בסך הכל דווח על חמישה מוקדי שריפה של שטחים חקלאיים פלסטיניים. צה"ל והמנהל האזרחי הזעיקו למקום כבאיות לסיוע בכיבוי השריפות.

בתוך כך התעמת היום חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) עם חיילי מג"ב בצומת יצהר בעת שהובילו ברכבם מספר עצירים. בן ארי נתלה על הרכב המשטרתי וסירב לרדת ממנו בטענה שחיילי מג"ב פוגעים בקטינים ומפרים זכויות אדם יסודיות. ביחד עם בן ארי נעצרו גם עוזריו הפרלמנטריים איתמר בן גביר וברוך מרזל וכן חמישה מתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully