וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "אפסו הסיכויים למצוא ניצולים"

טלי גולדשטין ועידן דורנר

1.6.2009 / 21:33

נשיא צרפת התייחס להיעלמות של מטוס חברת "אייר פראנס" שיצא מברזיל. "אחת הטרגדיות הגדולות ביותר שידעה צרפת"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט, קריינות: רועי כ"ץ)

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר הערב (שני), כי הסיכויים למצוא ניצולים בטיסת "אייר פראנס" 447 שהיתה בדרכה מריו דה ז'נרו לפריז הם "נמוכים מאוד". סרקוזי הוסיף כי "זאת אחת הטרגדיות הגדולות ביותר שידעה צרפת". נשיא צרפת אמר את הדברים בביקור בנמל התעופה שארל דה גול, לאחר שנפגש עם קרובי המשפחה של הנעדרים.

טיסה 447 של חברת "אייר פראנס" שעשתה דרכה מברזיל לפריז, לא הגיעה ליעדה. התקשורת הצרפתית דיווחה כי על פי מקורות בחברת "אייר פראנס", "אבדה התקווה למצוא את המטוס ואין סיכוי למצוא ניצולים לאחר שככל הנראה המטוס נפגע מברק". במטוס שהו 228 נוסעים ואנשי צוות, ובין הנוסעים היו גם שבעה ילדים ותינוק.

בתקשורת הצרפתית דווח כי מהמטוס נשלח אות מצוקה אוטומטי שדיווח על קצר חשמלי שנוצר עקב סערה חזקה בשמיים אליה נקלע המטוס. עם זה, פרנסואה ברוסה, ראש החטיבה לתקשורת ב"אייר פראנס" אמר, במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת, כי אפשר והמטוס נפגע על ידי מכת ברק ובשל כך התרסק בים.

לא ידוע על ישראלים שהיו במטוס

מטוס האיירבוס 330-200 נעלם ממסכי המכ"ם, האזרחיים והצבאיים, סמוך לחופי ברזיל. המטוס המריא אתמול (ראשון) בשעה 19:00 בערב לפי שעון ריו דה ז'נרו והיה צפוי לנחות בפריז היום בשעה 11:15 בבוקר (לפי שעון ישראל). ממשרדי "אייר פראנס ישראל" נמסר כי לא ידוע עד כה האם היו ישראלים בטיסה וכי בקרוב הם אמורים לקבל את רשימת הנוסעים במטוס.

ממשרד החוץ נמסר כי "בשלב זה לא ידועים פרטים מלאים על האירוע. לא ידוע האם היו ישראלים על המטוס. שגרירות ישראל בברזיל ושגרירות ישראל בצרפת עומדות בקשר עם חברת התעופה במטרה לברר את הפרטים".

דוברת "איירפראנס-KLM" באמסטרדם אמרה כי לא נוצר קשר רדיופוני עם המטוס כבר כמה שעות. "אייר פראנס מצטערת להודיע שאין לה כל חדשות על טיסה 447 מריו דה ז'נרו לנמל התעופה שארל דה גול שבפריז", אמרה הדוברת בהצהרה. עוד נמסר מהחברה כי קרובי המשפחה של נוסעי המטוס מקבלים טיפול מיוחד בעודם ממתינים לחדשות בפריז.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי קיבל עדכון על התקרית והביע את דאגתו העמוקה. הוא דרש שהרשויות הרלבנטיות יעשו כל שביכולתן כדי למצוא את המטוס ולברר את הנסיבות שהביאו להיעלמותו מהר ככל האפשר.

הנרי ווילסון, דובר חיל האוויר הברזילאי, מסר כי מטוסיו החלו בחיפושים אחר המטוס הנעלם לחופי האי פרננדו דה נורנייה. צוותי חילוץ והצלה ימיים ברזילאים עורכים בשעה זו חיפושים באוקיינוס האטלנטי. ממקורות בממשל ברזיל נמסר כי הקשר עם המטוס אבד שלוש שעות וחצי לאחר שהמריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully