וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הצתות: מתנחלים שרפו שדות פלסטינים

ניר יהב ויהושע בריינר

1.6.2009 / 12:04

מקורות פלסטינים: מתנחלים הציתו את כל מטעי הכפר ג'ית ואת המטעים ליד יצהר. המתנחלים מודים: "ההצתות - תג מחיר על פינוי מאחז"

מתנחלים ברחבי הגדה המערבית הציתו שדות ומטעים פלסטינים בכל רחבי הגדה. כך מסרו לוואלה! חדשות מקורות פלסטינים. לדבריהם, מתנחלים מחוות גלעד ומהתנחלויות נוספות באזור שרפו את כל מטעי חוות ג'ית ואת כל המטעים בכפרים הפלסטינים מסביב להתנחלות יצהר. על פי המקורות, בכל רחבי הגדה, ובעיקר באזור צפון הגדה, הוצתו שדות רבים.

המתנחלים הודו כי הציתו חמישה שדות של פלסטינים בגדה כ"תג מחיר" על פינוי המאחז נחלת יוסף הסמוך לאלון מורה. עשרות מתיישבים מתפרעים סמוך ליצהר חוות גלעד והכפר הפלסטיני חווארה ועד כה דווח על כחמישה מוקדי שריפה של שטחים חקלאיים פלסטיניים. צה"ל והמנהל האזרחי הזעיקו למקום כבאיות לסיוע בכיבוי השריפות.

מארגון "רבנים למען זכויות אדם" נמסר בתגובה: "על הצבא, המשטרה ויתר כוחות הביטחון לאבטח את התושבים הפלסטינים משום שמדובר בשטח עם שליטה ביטחונית ישראלית. במקום להכחיש את פעולות המתנחלים, על המשטרה והצבא לאבטח את הפלסטינים ולמנוע את ההתנכלויות החוזרות ונשנות מצד המתנחלים".

כוחות משטרה ומג"ב פינו הבוקר את המאחז נחלת יוסף הסמוך לאלון מורה. במקום נמצאים שלושה מבנים שנבנו ללא אישור והמקום מוגדר על ידי המתנחלים כ'נקודה חקלאית'. בעת הפינוי נכחו במאחז כמה עשרות מתנחלים, שהביעו התנגדות קלה – בעיקר אלימות מילולית ואיומים נגד אנשי המנהל האזרחי. לפני הפינוי יידו עשרות מתנחלים אבנים לעבר פלסטינים ופצעו ארבעה, בהם אחד באורח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully