וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאחז פונה, ראש המועצה מבטיח לחזור

1.6.2009 / 11:09

כוחות משטרה ומג"ב פינו את המאחז נחלת יוסף המוגדר על ידי המתנחלים כ'נקודה חקלאית'. ראש מועצת שומרון: "נקימו מחדש עוד היום"

כוחות משטרה ומג"ב פינו הבוקר (שני) את המאחז נחלת יוסף הסמוך לאלון מורה. במקום נמצאים שלושה מבנים שנבנו ללא אישור והמקום מוגדר על ידי המתנחלים כ'נקודה חקלאית'. בעת הפינוי נכחו במאחז כמה עשרות מתנחלים, שהביעו התנגדות קלה – בעיקר אלימות מילולית ואיומים נגד אנשי המנהל האזרחי.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בתגובה לפינוי המאחז כי "הנקודות והמבנים יוקמו מחדש עוד היום. עם ישראל בחר בממשלה שתדאג להתיישבות ולא להרס מאסיבי בתירוצים צבועים של חוקיות". במזכירות אלון מורה אמרו כי "עברנו דברים קשים מאלה ונעבור גם את זה. נחלת יוסף תפרח ותשגשג".

בשלום עכשיו הגיבו לפינוי ואמרו כי "משרד הביטחון ממשיך במדיניות פינוי הסככות והפחונים על מנת לייצר מצג שווא של פינוי מאחזים, בפועל מודה שר הביטחון כי הוא שבוי בידי המתנחלים ולא מתכוון לפנות דבר משמעותי ללא הסכמתם".

טרם פינוי המאחז, אמרו גורמים בכירים במערכת הביטחון כי "לא התקבלה כל הנחייה לפנות אחד מ-26 המאחזים הלא חוקיים, ובכל מקרה, לא נוריד מאחזים ללא הידברות עם המתנחלים". יחד עם זאת הדגישו הגורמים כי ההידברות לא תקפה למאחזים, כגון שבות עמי או מעוז אסתר, לגביהם קיימת הוראת קבע שלא לאפשר בנייה או התנחלות במקום. זאת, בעקבות התפרעותם של מתנחלים בכניסה להתנחלות קדומים הלילה.

המתנחלים ניסו לחסום כבישים, יידו אבנים לעבר פלסטינים והתעמתו עם כוחות הביטחון. גורמים פלסטיניים אמרו לוואלה! חדשות כי המתפרעים פצעו ארבעה פלסטינים, אחד מהם, עלי סאדא בן 44 תושב ג'ית, נפגע בראשו ומצבו מוגדר קשה. יתר הפלסטינים נפצעו באורח בינוני עד קל.

מדובר בפעילי ימין שהגיעו לשומרון במהלך הלילה בעקבות התרעה שקיבלו על כוונה לפנות מאחזים. במקביל הגיעו גם כמה מאות מתנחלים לאזור השומרון, שם התקבלה קריאה של ראשי המתנחלים להגיע למאחז רמת גלעד מחשש שיפונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully