וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש בא לעבודה

אורנה סוסק

1.6.2009 / 10:59

אם תיירות בסגנון אירופה הקלאסית בעשרה ימי שופינג עושה לכם את זה, אז חופשה חינמית בחווה אורגנית זה לא הדבר עבורכם. למי שרוצה לחוות משהו שונה, מחייה, שווה לבדוק את WWOOF

זוכרים את התחושה הזאת - אתם ניצבים, למשל, באיזו כיכר אירופאית הדורה. הכול סביבכם אנין ומסוגנן, בוהק מניקיון ומלא הוד. תיירים ורודים, צחורי מדים, חולפים סביבכם, מצקצקים בכל מני לשונות ומצלמות, משתייכים לכל מני טיולים מאד מאורגנים. המלצרים בבית הקפה המפורסם מזדרזים להתייצב ולחייך. אפילו היונים שמנמנות ומצוחצחות, עסוקות בהמיה מדושנת של בידור, של חופשה, מצטרפות למאמץ הכללי של עיצוב אווירת הגוד-טיים.

זוכרים את התחושה הזאת - אתם ניצבים בלב כל זה, בודדים עד פלצות. קר לכם בלב, אין פה נפש חיה שאתם יכולים לדבר איתה באמת, מעבר לסחר במוצרים או שירותים, להתקרב אליה, להרגיש אותה. זה עולם מוזיאוני, עולם שמציג עצמו בתוך בועת זכוכית כדי לזכות בכספכם. עולם מרהיב, זוהר. שמשאיר אתכם בסוף היום, מדשדשים חזרה אל המיטה הבודדה שלכם בדורמיטורי של אכסניית הנוער (או בחדר במלון הפאר, זה לא ממש משנה), בארנק קל ובלב כבד. אם אתם זוכרים את התחושה הזאת, כנראה שתיירות קונבנציונלית זה לא אתם.

לא צריך הון גדול כדי להינות מחופשה

WWOOF הוא ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח, שמספק שירותים של תווך וקישור בין בעלי חוות ומשקים אורגניים מסביב לעולם ובין אנשים שרוצים לעבוד אצלם תמורת לינה , מזון ולימוד, כפועל יוצא של העבודה. מידע ופרטים תמצאו בקלות ובשפע ברשת.

WWOOF מתאים לכם אם יש לכם קצת זמן להשקיע בהכרות עם העולם. אם אין לכם את ההון הנדרש כדי להתוודע, למשל, לרוב מדינות אירופה בשיטה הקלאסית של מלון - מסעדה - אתר היסטורי – מוזיאון – שופינג וחוזר חלילה. אם אתם חברותיים ומתעניינים בבני אדם אפילו יותר מאשר בבניינים. אם אתם אמיצים גמישים ומסתגלים. אם אתם אוהבים טבע עבודה ואדמה, סקרנים ולומדים היטב מתוך התנסות ומגע עם חומר. אם אתם מוכנים לוותר על הקונספט של חופשה כמסכת של בילויים ותענוגות בלבד. אם זה אתם, בינגו, זכיתם. העולם נפתח לכם לרוחב ולעומק, ובזול.

איך זה עובד?

אחרי ששילמתם את דמי החבר הצנועים שלכם לסניף הארגון המקומי במדינה או באזור שבחרתם לטייל בו, תקבלו את הכתובות ומספרי הטלפון של כל החוות הרלוונטיות. תוכלו לבחור ביניהן על סמך כישורים שתוכלו לרכוש בהן: הכנת גבינות, רקיחת מוצרי קוסמטיקה טבעיים, גידול ירקות או בניה אלטרנטיבית מסוג מסוים. תוכלו גם להכריע על סמך שמורת טבע מעניינת סמוכה, או משום שלמשפחה בעלת המקום יש ילדים בסביבות הגיל של ילדיכם. בעלי החווה מחויבים לספק לכם מגורים סבירים ומזון הגון (האוכל בדרך כלל מקומי, אורגני ומשובח).

לעתים תהיו שם לבד, עם משפחה מבודדת שקולטת מדי פעם רק עובד אחד או שניים, ולעתים תהיה זו חווה פעלתנית ויצרנית במיוחד שמעסיקה קבוצה מתחלפת של עובדים באופן קבוע. בדרך כלל תעבדו כשלושים שעות בשבוע, זה מספר בלתי מבוטל, אבל זה בהחלט מותיר לכם הרבה זמן פנוי, כולל סופשבוע ארוך, לטייל בסביבה ולבלות. חוות שזקוקות לעובדים שיש צורך להכשירם, לא יאפשרו תקופת עבודה קצרה. משקיעים בכם זמן ומאמץ, מלמדים אתכם, אז מן הסתם, מצפים שתישארו קצת. זה אמנם הסכם כבד יותר, אבל יש בו הזדמנות ללמידה והתעמקות מקצועית רבה יותר, למשל בסוגי בניה שונים, בבוקרות, טיפול בסוסים, ניהול מחלבה ועדרי צאן ועוד ועוד.

מניסיון

ההתנדבות ב-WWOOF מאפשרת לחוות לעומק את האפשרות לנהל אורח חיים יצרני ויצירתי, קרוב לטבע, מרתק ומאתגר. בן זוגי ואני ערכנו שלושה מסעות "wwoofing" באירופה. גם אם עבדנו קשה לפעמים, בכל רגע נתון יכולנו לישר את גבנו המעקצץ ולהרים את מבטינו אל הנוף הכפרי, המשתרע סביבנו שליו ופתוח, הומה ומצייץ ומלא חיים - אלה רגעים הזכורים לי היטב.

לא היה זה היופי הסטרילי, המדושן, של התייר המתפעל מן התמורה האסטטית לכספו, זה היה היופי, החי, האוטנטי, הטובל בזעה וריח שחת ועפר, יופי שיכול לחדור רק לליבו של האדם העמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully