וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון: "לא אתפטר ויהי מה"

טלי גולדשטין

1.6.2009 / 10:07

ר"מ בריטניה מתמודד באחרונה עם פרשייה מביכה בקרב חברי הפרלמנט שלו. למרות הסערה הציבורית והתבוסה בסקרים, הוא אינו פורש

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון שבר היום (שני) שתיקה של למעלה משבוע והודיע כי אינו מתכוון להתפטר מרצונו עקב פרשיית ההוצאות האישיות של חברי הפרלמנט. בראון, הסובל מזה תקופה ארוכה מאחוזי תמיכה נמוכים ביותר בשל המצב הכלכלי, נאלץ להתמודד בשבועות האחרונים עם סקנדל הולך ומתרחב של חברי פרלמנט שהשתמשו בחשבון ההוצאות הציבורי שלהם לטובת תשלומים על הוצאות אישיות. על רקע הסערה הציבורית שנתגלעה, צנחה מפלגת הלייבור, שבראשה בראון, למקום השלישי בסקרים בפעם הראשונה מזה 25 שנים.

בראון, שאולי החליט כי זהו זמן טוב להילחץ, הציע קוד התנהגותי בעבור חברי הפרלמנט ושב ואמר כי לא יפרוש מתפקידו ללא קשר לתבוסה אפשרית של הלייבור השבוע בבחירות המקומיות ובבחירות לפרלמנט האירופי.

לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, למרות התעקשות ראש הממשלה, מתנגדיו אינם מתכוונים לוותר. "או שגורדון ילך או שמפלגת הלייבור תלך", אמר אחד ממתנגדיו המובילים בממשלה. לדבריו, אין בנמצא באנגליה ובוויילס ולו תומך אחד של ראש הממשלה. עם זה, בראון ממשיך ליהנות מתמיכת חברי הפרלמנט הסקוטים.

האתגר מולו מתמודד בראון הפך לקשה יותר על רקע סקרי דעת קהל שהתפרסמו אתמול והצביעו על תוצאות גרועות מבחינה היסטורית בעבור מפלגת הלייבור. מסקר של העיתון "טלגרף" הבריטי עלה כי הלייבור מודרגת במקום השלישי עם 22% אחרי מפלגת הדמוקרטים הליברלים כשבמקום הראשון, היריבה העיקרית, המפלגה השמרנית עם 40% זוהי הפעם הראשונה מאז 1987 שהלייבור צנחה כך בסקרים.

השבוע צפויות להיערך בחירות אזוריות בבריטניה. מפלגת הלייבור צפויה לספוג תבוסה בכל המחוזות בעוד הטוריז צפויים לנצח ניצחון גורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully