וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההערכות: השביתה בפתוחה נמשכת

נעמה טלמור

31.5.2009 / 23:11

בניגוד לציפיות, הודיע ארגון סגל ההוראה בפתוחה כי תימשך השבתת המוסד. טוענים: "ההנהלה מסרבת להתחייב בבירור להסדר קיבוצי"

ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה החליט הערב (ראשון) בתום אסיפה של המנחים להמשיך את השביתה באוניברסיטה הפתוחה. בארגון טוענים כי ההחלטה התקבלה עקב סירוב ההנהלה להיעתר לבקשת ועדת החינוך ולהצהיר כי בכוונתה להגיע להסכם קיבוצי שיעגן את זכויות סגל ההוראה. הצבעת העובדים, שהתקבלה לדברי הנציגות ברוב גדול, עומדת בניגוד להצהרת נציגי סגל ההוראה בוועדת החינוך של הכנסת בשבוע שעבר לפיה ימליצו לסיים את השביתה.

בהנהלת המוסד תקפו הלילה בחריפות את החלטת אסיפת סגל ההוראה וכינו אותה בלתי אחראית: "בתירוצים שונים ומשונים ולמרות פגישות הגישור האינטנסיביות בחרו קומץ מחברי סגל ההוראה להמשיך ולשבות ולפגוע פגיעה מיותרת בסטודנטים, בעובדים ובאוניברסיטה - בניגוד להתחייבותם בפני ועדת החינוך של הכנסת להפסיק את השביתה". בהנהלה טענו עוד כי התנהלות הנציגות מעלה סימני שאלה באשר לתום ליבם במשא ומתן. בהנהלה טוענים עוד כי בניגוד לטענות סגל ההוראה הם מחוייבים להצעת ההחלטה של ועדת הכנסת שקבעה כי על המנחים להשהות את השביתה במקביל לתהליך של מו"מ וגישור מואצים שסיומו בהסדר קיבוצי במקצועות ההנחיה.

הסמנטיקה הקטנה שמשאירה 45,000 סטודנטים בבית

בקרב הסטודנטים במוסד התקבלה ההחלטה בתסכול גדול - 45,000 הסטודנטים של האוניברסיטה הגדולה בישראל קיוו לקבל הלילה את ההודעה על סיום השביתה שתאפשר להם לחזור לספסל הלימודים במקביל להגעה להסדר מהיר עם ההנהלה סביב קבלת הקלות שיאפשרו להם לסיים את הסימסטר ולעמוד בחובות האקדמיות בקורסים הנלמדים.

"יש תחושה של הפקרות - ששני הארגונים האלה לא יודעים מה העמדה של השני, שאין ביניהם כמעט פערים ושהכל עניין של סמנטיקה קטנה", אמר הלילה יאיר, סטודנט למדעי החברה באו"פ. "למרות שגם למנחים וגם להנהלה ברור איך זה ייגמר - הם בוחרים להשבית בגלל הבדלים טפשיים בגרסאות על מי אמר קודם, מי התחייב למי ומה יקרה באיזה שלב".

"גם ההנהלה וגם המנחים מתנהגים כמו ילדים בני 14 שיודעים שהם רבים רק לא ממש זוכרים על מה ונהנים מעצם המאבק" הוסיפה יעל, סטודנטית אחרת במוסד. "אם זה לא היה כל כך עצוב שהאנשים האלה אחראיים על התואר של רבבות סטודנטים - יש סיכוי שזה היה יכול להיות בסיס לאחלה סרט קומדיה"

סטודנטים רבים במוסד חזרו והצהירו גם הלילה כי אם ההנהלה לא תפרסם בהקדם רשימת הקלות על מנת לפצות על השביתה בגללה נמנע מהם לקיים שגרת לימודים - הם יימנעו מהרשמה לסמסטרים הבאים או מחזרה לספסל הלימודים וחלקם אף איימו בתביעה ייצוגית כנגד הנהלת האוניברסיטה. רבים אחרים קראו לחבריהם לצאת במאבק אל מול הכנסת ומשרד החינוך בדרישה שיתערבו במשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully