וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפו של דקל: אעשה המיטב להחזיר שליט

פנחס וולף ויהושע בריינר

31.5.2009 / 23:00

חגי הדס, הממונה החדש על המגעים להחזרת החיל החטוף, התקשר לנעם שליט. "יש לנו מחיבות ללוחמים שלנו וברוח זו אני מתכוון לפעול"

"מדובר במשימה ערכית מהמעלה הראשונה". כך פתח הערב (ראשון) חגי הדס את תפקידו כמתווך החדש של מדינת ישראל לעניינו של החייל החטוף גלעד שליט. הדס התקשר לנועם שליט שנמצא בארצות הברית כדי לבשר לו על המינוי, ואמר כי "במרכז העניין עומדים גלעד שליט ומשפחתו. מדובר במשימה ערכית מהמעלה הראשונה". הדס הוסיף ואמר כי "אעשה כמיטב יכולתי לאחד את כל הגורמים, יש לנו מחיבות ללוחמים שלנו וברוח המחויבות הזו אני מתכוון לפעול."

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות את הדס, בכיר במוסד לשעבר, לנציג מיוחד מטעמו לעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט. הדס ייעזר בגורמי מערכת הביטחון ובין היתר יסתייע בשר לענייני מודיעין דן מרידור ובחבר הכנסת ישראל חסון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי את עבודתו של הדס ילווה צוות מיוחד שבו יהיו חברים, בנוסף למרידור וחסון, השרים אהוד ברק, אביגדור ליברמן, משה יעלון ויוסי פלד. הדס, בן 56, שירת במוסד בשורה ארוכה של תפקידים, בין היתר במבצעים מיוחדים. בינואר 2006 הוא פרש מהמוסד, לאחר שמילא תפקיד בכיר ביותר. מאז שחרורו הוא יזם והקים מיזם טכנולוגי בתחום האינטרנט.

"מדובר באדם שצמח מלמטה, מהשטח", סיפר על הדס בכיר לשעבר במערכת הביטחון שעבד עימו שנים ארוכות. "הדס הוא אדם מאוד רציני ומקצועי, אבל מעל לכל הוא מתפקד בצורה מעולה במצבי לחץ. בעבר הוא ניהל בצורה מוצלחת מבצעים מאוד מורכבים והיה תמיד שקול, אך יחד עם זאת אמיץ".

הדס החל את תפקידו במוסד כאיש שטח ובהמשך היה סגן ראש אגף המבצעים. הוא התמנה לתפקיד ראש אגף המבצעים לאחר כישלון ניסיון ההתנקשות בבכיר חמאס חאלד משעל בירדן בשנת 97'. לדברי הבכיר, הדס הוא אדם מתאים לשמש כשליח של ראש הממשלה להחזרתו של שליט, אך הדבר אינו תלוי בו. "הדס יכול להוריד את מספר האסירים שחמאס ירצה לשחרר, אך זו משימה שלא תלויה באדם שמוביל אותה, אלא באינטרסים של שני הצדדים".

אמש הודיע השר לשירותי המודיעין דן מרידור כי הוא מסרב להחליף את עופר דקל כשליח במשא ומתן להשבת שליט. נועם שליט, אביו של גלעד שליט אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הובטח לו שעד היום יימצא מחליף לניהול המו"מ לשחרור בנו.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, איימה באחרונה להפסיק את המשא ומתן לשחרור שליט. דובר הזרוע אבו עוביידה אמר כי המגעים לגיבוש עסקה לחילופי שבויים לא יימשכו לנצח. לדברי אבו עוביידה, העקשנות הישראלית היא זו שהובילה לקיפאון במשא ומתן לשחרור החייל החטוף. "יש זמן מוגבל לכך שלא הודענו עליו. לאחר שנחרוג מהזמן הזה, נבחן את הנושא ונחליט מה לעשות באופן שיעלה בקנה אחד עם האינטרס של העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully