וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לחמאס: "נכה במי שיפגע בעם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.5.2009 / 18:23

בהתייחסות ראשונה לעימות בין שוטרי הרשות לפעילי חמאס בקלקיליה, בו נהרגו שישה, קרא היו"ר "לעמוד מאחורי ההנהגה הלגיטימית"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים על חמאס. בהתייחסות ראשונה לעימותים בין שוטרי הרשות הפלסטינית לבין פעילי חמאס הלילה בקלקיליה, שבהם נהרגו שישה פלסטינים, הבהיר היום (ראשון) אבו מאזן כי מנגנוני הביטחון "יכו ביד ברזל כל מי שינסה לפגוע באינטרסים של העם הפלסטיני". הוא קרא לעם הפלסטיני להתאחד ולעמוד מאחורי "ההנהגה הלגיטימית הלאומית".

אבו מאזן גינה את פעילי חמאס שהתעמתו עם אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בקלקיליה הבוקר "בעת שמילאו את תפקידם". הוא אמר שהפעילים עברו על החוק, יצרו מהומה ואיימו על ביטחון העם הפלסטיני.

בחילופי האש שאירעו הלילה בין כוחות הביטחון הפלסטינים בגדה לבין פעילי חמאס שהתבצרו בבית בקלקיליה וסירבו להסגיר את עצמם נהרגו שני פעילי חמאס, בהם מפקד הארגון בקלקיליה מוחמד א-סמאן. בנוסף נהרגו שלושה אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים ובעל הבניין שסביבו אירע העימות. א-סמאן היה מבוקש על ידי כוחות הביטחון הישראליים במשך שש שנים.

בתוך כך, אלפי תומכי חמאס השתתפו בצהרים בהפגנה בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, במחאה על מותם של פעילי חמאס. חבר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר יונס אל-אסטל, אמר בהפגנה: "ההתנגדות היא הבחירה האסטרטגיה היחידה שלנו ואין בלתה".

דובר מנגנוני הביטחון, הגנרל עדנאן דמירי, תיאר את העימותים כ"ניסיון של חמאס להעביר את ההפיכה מרצועת עזה אל הגדה המערבית". לדברי דמירי, "ההסלמה הזו מצד חוליות חמאס אירעה לאחר שקיבלו הוראות מהנהגת חמאס ברצועה לתקוף את כוחות הביטחון הפלסטינים". חמאס, מנגד, הטיל את מלוא האחריות למותם של ששת הפלסטינים על מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה ועל אבו מאזן. לטענת הארגון, מנגנוני הביטחון הם סוכנים של ישראל ופועלים בשיתוף פעולה עימה".

חמאס גם הודיע כי הוא בוחן אפשרות להקפיא את השתתפותו בשיחות הפיוס עם פתח הנערכות בשבועות האחרונים בקהיר במחאה על מות פעיליו. חמאס קרא למצרים לדרוש מהרשות להפסיק את המעצרים הפוליטים ולשחרר את כל עצורי חמאס בבתי הכלא של הרשות בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully