וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד כמו כלב ורואה דברים אחרת

אריה שמידט

31.5.2009 / 17:07

אחרי סדרת חינוך ממושכת, אלווין ממש לא מבין אנשים שחונים על מדרכות. מילא הוא, אבל איך עיוורים אמורים לעבור? פרק 15

בדרך הביתה, סיפרתי לרינגו, שחיכה בטנדר, על המשחק המוזר של עמי. רינגו אמר שזה לא משחק אלא זה היה המבחן שלי. אני לא מבין איזה מבחן זה, שעמי מכסה את העיניים שלו .זה היה מבחן שלו , לא שלי. טוב , לא חשוב, העיקר שהצלחתי!

כשהגענו הביתה, רינגו ואני ירדנו מהטנדר ועמי הרשה לנו לרוץ ולהשתולל בגן הפקאנים. לאחר זמן מה, הופיע רפי ושאל את עמי איך היה המבחן. "עשר!", ענה עמי, "הכלב הזה הוא ממש מבריק!", אמר והסתכל עלי. "טוב, כנראה שמבריק זה בכל זאת משהו טוב" חשבתי לעצמי.

"כל הכבוד אלווין!" קרא רפי לעברי. אני לא כל כך מחבב את רפי. הוא איש נחמד ותמיד מחייך אבל, יש לו הרגל מגונה לבוא עם המכונית שלו לשיעורים שלנו ולחסום לנו את המדרכה או מעבר חציה. אז, עמי ואני צריכים לרדת לכביש וזה מאד מסוכן! ברגע שסיימנו לעקוף את מכוניתו, ממשיך רפי לנסוע וכעבור זמן מה הוא שוב חוסם לנו את הדרך במקום אחר. נכון, כך אני לומד איך להיזהר, אבל למה לעשות דבר כזה? חסימת מדרכות ומעברי חציה עם המכונית, הוא דבר מסוכן ולא חברי. אני מקווה שאנשים אחרים, חוץ מרפי, לא עושים דברים כאלו.

כשחזרנו לתא שלנו, סיפר לי רינגו שגם הוא עבר מבחן כזה, כמו שאני עברתי, וזה קרה זמן קצר לפני המבחן שלי. גם הוא עבר בהצלחה. האם זה אומר שבקרוב אנחנו נסיים את הקורס? אין לנו את מי לשאול, אז לא נותר אלא להמתין ולראות.

רגע, אז אני העיניים?!

לאחר מספר ימים, בהם המשכנו להתאמן כרגיל, נפל דבר. יום אחד, אחר- הצהריים, לקח עמי את רינגו ואותי לחדר הישיבות, בקומה השנייה של הבית הגדול. שם, סביב שולחן עגול, ישבו מספר אנשים שמסתובבים אצלנו בחצר, אבל אנחנו לא ממש מכירים אותם. רינגו ואני הקשבנו בתשומת לב רבה לקורה בחדר, למרות שישבנו מתחת לשולחן. כל השיחה הייתה עלינו.

עמי סיפר לכולם על ההישגים של רינגו ושלי והודיע חגיגית שסימנו את השלב השני של הקורס, וכעת נותר רק השלב השלישי, אליו יש להתכונן בתשומת לב ולבחור את המועמדים המתאימים. הבטתי אל חברי רינגו בתקווה שהוא מבין אולי על מה הם מדברים, אבל גם רינגו לא הבין. על אילו מועמדים הם מדברים? שמחנו שסיימנו את השלב השני בהצלחה, אבל מה יקרה כעת?ומה קורה עם שון ושנדי? למה הם לא ממשיכים איתנו? את מי הם רוצים לצרף אלינו לשלב האחרון? מה פשר כל הדבר הזה?

לאחר סיום הישיבה, החזיר אותנו עמי לתא שלנו. רינגו התכרבל בפינה האהובה עליו ואני בפינה שלי. שנינו מודאגים מה, מהחדשות הלא ברורות. אף פעם לא חשבתי יותר מדי מה זה כלב נחייה, אבל בימים האחרונים עמי הולך בשיעורים בכיסוי עיניים, אנשים ברחוב חושבים שהוא עיוור ורועי אמר שאהיה כלב נחייה של משהו. האם תפקידו של כלב נחייה הוא לשמש עיניים לאדם עיוור? אני סקרן לדעת מה מצפה לי בהמשך דרכי!

לא פשוט להיות תלמיד של עמי ועוד תלמיד מצטיין.
ההמשך, כרגיל, בשבוע הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully