וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דחיית חוק הנאמנות - הישג נגד הפשיזם"

פנחס וולף וניר יהב

31.5.2009 / 17:00

שביעות רצון במפלגות הערביות מהחלטת הממשלה לדחות את הצעת החוק של ישראל ביתנו. ח"כ טיבי: "זו סטירת לחי לישראל ביתנו"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על החלטת הממשלה לדחות את הצעת חוק הנאמנות של ישראל ביתנו, לפיה אזרחות תהיה תלויה בהצהרת נאמנות לישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית.

בישראל ביתנו תקפו את שרי הממשלה שהצביעו נגד ההצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. בהודעה מטעם המפלגה נאמר, כי "מצער מאוד שסיעות הליכוד, העבודה, ש"ס והבית הלאומי הרימו היום את ידן נגד חיזוקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית ואפשרו את המשך הפגיעה בסמליה ובערכיה של המדינה שבממשלתה הן יושבות".

עוד מסרה המפלגה, כי "אי קידומו של חוק האזרחות יאפשר את המשך התופעה הפסולה של אלה המנצלים לרעה את אזרחותם הישראלית ומשתמשים בה נגד המדינה בה הם חיים. נמשיך לפעול למען ביסוסה של ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית ונמשיך להיאבק נגד תופעות של חוסר נאמנות וניצול הדמוקרטיה הישראלית לרעה".

לעומת זאת, במפלגות הערביות הביעו שביעות רצון מהחלטת הממשלה. לדברי יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה, "דחיית חוק הנאמנות בממשלה הוא הישג במאבק נגד הגזענות והפשיזם, אך קיימים חוקים אחרים בצנרת ואנחנו מנתגדים להם. לא ניכנע לחוקים גזעניים דרקוניים. נשמור על זכותנו הלאומית ועל זכויותנו האזרחיות והקולקטיביות. העמדה החד משמעית שלנו השפיעה על ההחלטה". ח"כ זחאלקה הבטיח לפעול להעברת סוגית הגזענות בישראל לדיון במסגרת בינלאומית, "שכן בעית הגזענות איננה בעיה פנימית בשום מדינה ולכן יש להביסה".

"ממשלת ישראל התקפלה"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה כי "דחיית חוק הנאמנות על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה היא סטירת לחי למפלגת ישראל ביתנו". לדבריו, מקומן של הצעות חוק כאלה "בפח האשפה של ההיסטוריה". "לצערי היו ועוד יהיו הצעות חוק הזויות כאלה שראוי שגם הן יושכלו לאותו פח", הוסיף.

מזכיר הממשלה צבי האוזר אמר לאחר לדחיית הצעת החוק, כי כבר בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו סוכם שתורחב מסגרת שלילית האזרחות בחוק הקיים ולא יובא לאישור הממשלה חוק הנאמנות. השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן אמר בתגובה: "אני מקווה שהצעות כאלו לא יחזרו לממשלה הזו ולשום ממשלה אחרת ושהשפיות תחזור להיות מרכיב בניהול המורכב של מדינת ישראל".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בעקבות החלטת ועדת השרים, כי "זוהי התקפלות של ממשלת ישראל בפני איומים של ועדת המעקב. כניעה זו צריכה להדיר שינה מעיני אזרחי ישראל. מצער שהממשלה לא מעזה לעמוד בפרץ מול העוינות ולהתמודד בנחישות מול אויבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully