וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית: התרעות על טילים בטלפון הסלולרי

יהושע בריינר

31.5.2009 / 16:22

במסגרת תרגיל העורף הלאומי, עורך פיקוד העורף ניסוי בשליחת התרעות על שיגור טילים לסלולריים. המכשיר ישמיע צפירה ויציג הודעות

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

אירן שיגרה טיל? חכה להודעה בסלולרי. פיקוד העורף מתכנן להעביר התרעות על שיגור טילים והודעות נוספות לטלפונים הסלולריים של אזרחי המדינה ועורך ניסוי ראשוני בכך במסגרת תרגיל העורף הלאומי. על פי התכנון, כל אזרחי המדינה צפויים לעבור למערכת ההתרעה האישית.

על פי התכנון, עם זיהוי של שיגור טיל ארוך טווח לעבר ישראל, יעביר פיקוד העורף הודעה לבעלי הטלפונים הסלולריים הנמצאים באזור האיום. המכשיר צפוי להשמיע צפירה ובמקביל להציג הודעה על המסכים שתכלול גם עדכונים שונים. מדובר בפיתוח של חברת סטארט-אפ ישראלית, "איויגילו".

זמן הגעת ההודעה צפוי להיות עד שש שניות. המערכת מבוססת על הודעות מתפרצות למסך ולא על שיטת המסרונים (sms), בשל החשש כי בשל עומס ההודעות הן לא יועברו בזמן אמת.

"מערכת ההתרעה מחולקת כיום רק לשניים: צופרים ורדיו", הסביר אלוף פיקוד העורף יאיר גולן, "מיליוני הטלפונים הסלולריים שבידי האזרחים מדברים בעד עצמם, ולא לעשות בזה שימוש הוא מעשה לא נבון. הדור השלישי מאפשר יכולות בלתי רגילות בכל הקשור למתן התרעה ולהעברת מסרים שאי אפשר להעביר דרך הרדיו".

לדבריו, "איננו יכולים לומר בדיוק בתוך כמה שנים המערכת תעבור להיות מבצעית, אבל הדבר יאפשר תקשורת טובה הרבה יותר בין הפיקוד לאזרחים". במהלך תרגיל העורף תנוסה המערכת על מספר קטן של מכשירי סלקום הנמצאים בשימוש צה"ל. בתרגילים הבאים תנוסה המערכת גם על מכשירים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully