וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפסקת האש בעזה שבירה מאוד"

פנחס וולף

31.5.2009 / 15:51

לדברי רה"מ, יש למצוא את האיזון בין הקלות לפלסטינים לבין מניעת התחמשות חמאס. דיסקין: ירידה במספר הפיגועים סביב הרצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) למצב הביטחוני בדרום הארץ וברצועת עזה. בדיון בממשלה אמר נתניהו: "הפסקת האש היא לא מוחלטת ושבירה מאוד". לדבריו, "חמאס ממשיך להעביר אמצעי לחימה במחילות, ואנחנו מתבקשים להתיר כניסת חומרים וציוד. עם זאת, יש לנו אינטרסים נוספים של ביטחון ברצועה. איננו רוצים לחזק את חמאס - לא ביכולת בניית המיגונים וגם לא בכסף - ואנו מעוניינים להשיב את גלעד שליט. עלינו למצוא איזון בין הקלה לאוכלוסייה לבין הקלה על חמאס להתחמש בנשק נוסף".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בישיבה כי "בעזה אין לא רעב ולא מצוקה. עובר ציוד בכמות גדולה יותר ממה שעבר בשלבים מסוימים של הרגיעה שהיתה קודם. מה שלא עובר זה רשימה של מוצרים שהם יותר רגישים - חומרים שמאפשרים בנייה ומיגון".

בתוך כך, ראש השב"כ יובל דיסקין דיווח לממשלה כי באחרונה חלה ירידה במספר הפיגועים שארגוני הטרור הפלסטינים מבצעים סביב לרצועה. זאת, לעומת החודשים הראשונים שלאחר מבצע "עופרת יצוקה". עם זאת, אמר דיסקין, כי קיים מאמץ של ארגוני הטרור לפגע לאורך ציר הוברס, המקיף את הרצועה מצדה הישראלי. ראש השב"כ הוסיף כי חמאס ממשיך בבניית כוחו, הן בחפירת מנהרות והן בהברחת רקטות איכותיות יותר לרצועה.

דיסקין התייחס גם למאמצי מצרים למנוע הברחות לרצועה. לדבריו, "בשבועות האחרונים יש שיפור, בין היתר בעקבות החלפת כוחות למניעת התערבות באוכלוסייה ומעצר חשודים בקבלת שוחד מהמבריחים". עם זאת, דיסקין הדגיש כי מצרים עדיין לא פגעה ביכולת ההברחה של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully