וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון רווחי במיוחד לאפריקה-ישראל

מיכאל רוכוורגר

31.5.2009 / 14:46

דו"חות לבביים ללבייב: נפלאות החשבונאות סייעו לחברה לסיים את הרבעון ברווח של 1.14 מיליארד שקל

אחרי רבעון רביעי גרוע, שבו הפסידה 2.7 מיליארד שקל, אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, חזרה להרוויח ברבעון הראשון של 2009. אפריקה חתמה את 2008 עם ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה של חברה ציבורית ישראלית - 4.9 מיליארד שקל, שכלל שערוכים שליליים של כ-3.3 מיליארד שקל.

אפריקה ישראל, המנוהלת על ידי איזי כהן, הרוויחה ברבעון כ-1.14 מיליארד שקל - עלייה של פי 9 לעומת הרבעון המקביל ב-2008. אולם, השיפור בריווחיות אינו מעיד על כך שהפעילות השוטפת של החברה מפגינה שיפור מובהק, שכן היא עדיין רחוקה מכדי שניתן יהיה לפסוק כי שרדה את המשבר.

חשבונאות יצירתית איפשרה לאפריקה ליישם לראשונה את תקן IAS40 הבינלאומי, במסגרתו שוערכו פרויקטי הדגל שלה אפריקה (קניון The Mall Of Russia במוסקבה וכן קניון קוטרוצ'ן בבוקרסט). השערוכים של הנכסים איפשרו לאפריקה לרשום הכנסות בגין עלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה של 1.9 מיליארד שקל, אך יחד עם זאת הפחיתה 302 מיליון שקל ממלאי קרקעות ובניינים למכירה.

איזי כהן, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, אמר עם פרסום הדו"חות: "תוצאות הרבעון הראשון מבטאות לראשונה את הערך הרב הגלום בפרויקטי הדגל העיקריים אותם מפתחת הקבוצה בימים אלה, ואשר צפויים להיפתח בהמשך השנה. הרווח המשמעותי שנוצר בגין פרויקטים אלה מעיד על יכולתה היזמית והביצועית של קבוצה אפריקה ישראל. במהלך הרבעון המשיכה אפריקה ישראל לפעול על מנת לשפר את מבנה החוב של הקבוצה. וזאת, תוך כדי הגדלת יתרות הנזילות והקטנת ההתחייבויות בסכומים ניכרים.

"חתמנו על מספר מכתבי כוונות למכירת נכסים במחירים ראויים ובתשואות נאותות, ואנו צופים כי קצב ההתקדמות לקראת השלמת החתימה הסופית יהיה כמתוכנן. אנו ממוקדים בהשגת היעדים האסטרטגיים אותם קבענו לעצמנו ובכוונתנו להמשיך במגמה זו תוך חתירה להשלמת הפרויקטים המצויים בשלבי הקמה והצפויים, עם השלמתם, להניב לקבוצה תזרימי מזומנים בהיקפים משמעותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully