וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לאסבסט בגליל?

אייל דץ

31.5.2009 / 13:22

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הגליל המערבי ינוקה ממפגעי הסבסט באזור. מדובר בכמות של כ 150,000 קוב, ולפרויקט הוקצו 20 מיליון שקלים

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (ראשון) כי יפרסם בימים הקרובים מכרז לחברה שתנהל את פרויקט ניקוי פסולת האסבסט הפזורה בקרקעות גליל המערבי. מדובר בפסולת אסבסט, שמקורה בפעילות מפעל האסבסט שפעל בנהריה, הוטמנה או פוזרה בעבר בקרקעות ברחבי העיר נהרייה והגליל המערבי, בין היתר כמצע לשבילים, לדרכים ולחניות, בשטחים ציבוריים ובשטחים חקלאיים.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מסר כי "מדובר בפרויקט ייחודי, בעל חשיבות לאומית, שמטרתו להביא להפסקת חשיפת הציבור לחומר המסרטן באמצעות פינוי המפגעים". עוד ציין ארדן כי כמות פסולת האסבסט בשטחים הציבוריים והפרטיים מוערכת על ידי בכירי משרדו בכ - 150,000 קוב, וכי עלות הפרויקט כולו מוערכת במאות מיליוני שקלים. לטענתו, בשלב זה הקצה משרדו 20 מיליון שקלים לביצוע הפרויקט. ארדן הוסיף כי הוא מצפה מראשי הרשויות המקומיות באזור לשיתוף פעולה מלא ולסיוע בביצוע הפרויקט.

תמר בר-און, ראש אגף אבק מזיק שבמשרד להגנת הסביבה מסרה כי היות שהאוכלוסייה בגליל המערבי חשופה באופן יומיומי למפגעים חמורים אלו, הוחלט כי המדינה, באמצעות המשרד להגנת הסביבה, תוביל מהלך של פינוי פסולת אסבסט פריך מקרקעות באתרים ציבוריים ופרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully