וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצבא לבנון חשוד בריגול למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.5.2009 / 12:31

נמשכים המעצרים בלבנון: קצין בדרגה המקבילה לאלוף משנה נעצר אתמול. לפי החשד, רשת הריגול שהפעיל אינה קשורה לרשתות האחרות

העיתון הכוויתי "אל-אנבא" דיווח הבוקר (ראשון) כי כוחות הביטחון הלבנונים עצרו אתמול בבוקר את שהיד תומיה מהעיירה בית מלאת בחשד לריגול לטובת ישראל. דרגתו הצבאית, "עקיד", מקבילה לדרגה אלוף משנה בצה"ל. לפי הדיווח, שישה מאחיו של תומיה הם קצינים בצבא לבנון ואח נוסף הוא מרצה באוניברסיטה.

העיתון דיווח במקביל כי רשת הריגול שהפעיל תומיה איננה קשורה לרשת שהפעיל מנסור דיאב, קצין בכיר לשעבר בצבא לבנון. זאת למרות שהשניים התגוררו בסמיכות זה לזה. ביום חמישי דווח כי דיאב הודה כי ריגל לטובת המודיעין הישראלי מאמצע שנות ה-90 תמורת סכומי כסף רבים. לפי דיווח בעיתון הלבנוני "א-ספיר", דיאב ניצל את מעמדו בממסד הצבאי כדי לאסוף מודיעין על יעדים מסוימים.

השבוע הוגשו בלבנון 21 כתבי אישום נגד חשודים בריגול לישראל, כאשר חלק מכתבי האישום הוגשו בהיעדרם של הנאשמים שחקירתם נמשכת. לפני שבוע וחצי קרא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לגזירת עונש המוות על הלבנונים המואשמים בריגול לטובת ישראל. "בשם משפחות הקדושים, הפצועים ואלה שאיבדו את ביתם... אני דורש שייגזר עונש מוות על הסוכנים אשר סיפקו לאויב את המידע שהביא למאורעות שגרמו לכך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully