וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "חמאס מנסה לכבוש גם את הגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.5.2009 / 12:02

בכירים ברשות זועמים על חמאס בעקבות חילופי האש הלילה בקלקיליה. "הנהגת חמאס נתנה הוראות לפגוע במנגנוני הביטחון"

מתיחות קשה בקלקיליה על רקע מותם הלילה (ראשון) של שישה פלסטינים בעימותים בין שוטרי הרשות הפלסטינית לבין פעילי חמאס. מפקדי מנגנוני הביטחון בגדה המערבית התכנסו לדיון חירום במפקדת קלקיליה כדי להחליט על הצעדים שיינקטו להשבת השקט בעיר. דובר מנגנוני הביטחון הגנרל עדנאן דמירי תיאר את העימותים כ"ניסיון של חמאס להעביר את ההפיכה מרצועת עזה אל הגדה המערבית".

בחילופי אש שאירעו הלילה בין כוחות הביטחון הפלסטינים בגדה לבין פעילי חמאס שהתבצרו בבית בקלקיליה וסירבו להסגיר את עצמם נהרגו שני פעילי חמאס, בהם מפקד הארגון בקלקיליה מוחמד א-סמאן, שלושה אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים ובעל הבניין שסביבו אירע העימות. א-סמאן היה מבוקש במשך שש שנים של כוחות הביטחון הישראליים.

לדברי דמירי, "ההסלמה הזו מצד חוליות חמאס אירעה לאחר שקיבלו הוראות מהנהגת חמאס ברצועה לתקוף את כוחות הביטחון הפלסטינים". הוא הבטיח שכוחות הביטחון הפלסטינים ימשיכו לשמור על חייה האזרחים הפלסטינים ולהבטיח להם ביטחון ויציבות. ארגון פתח האשים את חמאס באיסוף נשק שמטרתו לעורר מהומה ואי יציבות.

חמאס, מנגד, הטיל את מלוא האחריות למותם של ששת הפלסטינים על מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה ועל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לטענת הארגון, מנגנוני הביטחון הינם סוכנים של ישראל ופועלים בשיתוף פעולה עימה. הזרוע הצבאית של חמאס כינתה את מנגנוני הביטחון "בוגדים" והבטיחה להגיב ביד קשה לאירועים. הג'יהאד האיסלמי גינה אף הוא את העימותים ודרש "להעמיד לדין את מי שאחראי לפשעים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully