וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול נוסף במימדי האבטלה במשק

עומר רבין

31.5.2009 / 10:55

על פי נתוני שירות התעסוקה הצטרפו בחודש אפריל 6,900 נוספים למעגל האבטלה הכולל כיום 235,600 בני אדם

האבטלה ממשיכה לצמוח - נתוני שירות התעסוקה לחודש אפריל שפורסמו הבוקר מאשרים את הערכות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיה המשבר הכלכלי ממשיך לתת את אותותיו ולהביא לפיטוריהם של אלפי בני אדם מדי חודש.

מהנתונים עולה כי בחודש אפריל נרשם גידול של 0.5% במספר דורשי העבודה החדשים, אשר מתבטאים בהצטרפות של 6,900 ישראלים נוספים למעגל האבטלה. על אף העליה, מבקשים בשירות התעסוקה להבהיר כי ישנה התמתנות בשיעורי הגידול: בעוד שבסוף השנה שעברה ובתחילת השנה הזו נרשם זינוק של 4% ויותר בנתוני המצטרפים החדשים בכל חודש - העליה שנרשמה הפעם היא בשיעור נמוך משמעותית.

הגידול בשיעור האבטלה במשק בחודש אפריל, לעומת זאת, גבוה יותר ונאמד ב-3% על פי נתוני השירות - כאשר מספרם של דורשי העבודה מסתכם ב-235,600 בני אדם לעומת 228,600 בחודש מרץ. בסה"כ נרשמה בשנה האחרונה עליה חדה של 23.3% במספר המובטלים בישראל.

על פי הנתונים הכוללים של השירות, שיעור האבטלה במשק מתוך כוח עבודה עומד כיום על 6.9% - כאשר המחוז הגיאוגרפי מוכה האבטלה ביותר הוא הדרום, בדומה לנתוני הלמ"ס, שם נרשמו 11.9% אבטלה מתוך כוח העבודה בחודש אפריל. בצפון הגיע שיעור האבטלה על פי הנתונים ל-10.7% ובת"א וירושלים נרשם נתון נמוך משמעותית של קצת יותר מ-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully