וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרישות ארה"ב מזכירות את גזירות פרעה"

פנחס וולף

31.5.2009 / 10:45

שרי הימין מתחו ביקורת חריפה על דרישת ארה"ב להקפיא הבנייה בשטחים. אלי ישי: "זו סכנה לביטחון המדינה". השר הרשקוביץ: "מה רוצים, שנזרוק את הילדים?"

שרי הממשלה זועמים על הדרישה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית מישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, כולל לצורך ריבוי טבעי. יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, אמר הבוקר (ראשון) לפני ישיבת הממשלה השבועית, כי הדרישה "משולה לגזירת פרעה. צריך לזרוק את הילדים מהבית? זו דרישה שאינה מתקבלת על הדעת, גם היא אם מגיעה מארה"ב, וישראל צריכה לדחות זאת בנחישות".

לדברי סגן ראש הממשלה ויו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, "הדרישה שלא לבנות בגושי ההתנחלויות ולהוריד מאחזים היא התחלה של מבצע גירוש לכל הצעירים שגרים במקומות הללו. זו גזירה שלא הממשלה ולא הציבור יכולים לעמוד בה. אי אפשר להתכחש להבנות עם ממשל בוש על הבנייה בגושי ההתנחלויות". ישי הביע תקווה שבכל זאת ניתן יהיה לגשר על הפערים עם הממשל האמריקאי. "הוויתורים שהם דורשים מאיתנו", סיכם, "מהווים סכנה לביטחונה של מדינת ישראל".

לעומתם, שרי העבודה גילו הבנה לדרישות האמריקאיות. לדברי השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, "לישראל אסור להגיע לעימות עם ארה"ב. ברור לכולם שישראל חייבת להתקדם בתהליך המדיני ולהוריד מאחזים. אסור לישראל להיות זו שנראית בעולם כמי שמערכבת את התהליך . אני חושב שהקפאת התנחלויות צריכה להיות על הפרק".

גם שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה) התייחס לדרישה האמריקאית. "עלינו להבין שאנחנו בכללי משחק חדשים", אמר לפני ישיבת הממשלה. "מצד אחד, עלינו לעמוד על עקרונותינו. מצד שני, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לתקופה החדשה של ממשל אובמה. ישראל צריכה לומר 'שתי מדינות לשני עמים' עם התניות מסויומות". לדברי הרצוג, "העובדה היא שסביב ירושלים יש בנייה. זה חלק מהקונצנזוס גם בגושי ההתמחלויות יש בנייה. להתרכך. אם הוא ירצה את כל הכוס, בסוף נקבל כוס ריקה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה שב בסוף השבוע על דרישתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. בתום פגישה עם יו"ר הרשות אבו מאזן בבית הלבן אמר אובמה כי "חובה" לעצוא את הבנייה. גם מזכירת המדינה הילרי קלינטון הבהירה כי יש להקפיא את הבנייה ללא חריגות, גם לא כאלה הקשורות לריבוי טבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully