וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשת הנמרים הטמילים בעולם לא ניזוקה"

טלי גולדשטין

31.5.2009 / 10:38

ממשלת סרי לנקה פנתה לקהילה הבינלאומית בבקשת סיוע במאבקה נגד הרשת העולמית של הנמרים הטמילים. "הם צברו תומכים פוליטיים רבים"

ממשלת סרי לנקה פנתה היום (ראשון) בקריאה לקהילה הבינלאומית לסייע לה בפירוק רשת המורדים הטמילים. לפני שבועיים, הכריז צבא סרי לנקה על ניצחון המחתרת הטמילית לאחר עשורים של מלחמת אזרחים עקובה מדם.

שר החוץ רוהיטה בוגולגאמה, שנאם במהלך פורום ביטחוני של מדינות אסיה הנערך בסינגפור, אמר כי הארגון העולמי של המחתרת הטמילית לא נפגע כתוצאה מהלחימה. "המחתרת הצליחה לגייס תומכים פוליטיים ועוצמתיים בערים שונות", אמר השר. "חשוב שהקהילה הבינלאומית תנקוט בכל האמצעים על מנת לסייע לממשלת סרי לנקה לפקח על הרשת העולמית של המחתרת", הוסיף.

ארגון הנמרים הטמילים, הנאבק להקמת מדינה עצמאית למיעוט הטמילי בסרי לנקה, הודיע לפני כשבועיים על הפסקת אש חד-צדדית במלחמה נגד הצבא. זאת, לאחר שהמורדים ספגו תבוסה במלחמתם בת 26 השנים. הנשיא מהינדה רג'אפקסה הכריז ניצחון על הנמרים והצבא דיווח כי הוא משחרר את המעוז האחרון של הארגון בו היו כלואים אזרחים. כמו כן, הרג הצבא את מנהיג ומייסד הנמרים הטמילים ולופילאי פרבקראן.

במהלך כל זמן הלחימה נגד הנמרים הטמילים, נמתחה ביקורת קשה נגד הממשלה והצבא בגין פגיעה והרג אזרחים חפים מפשע שנקלעו בקו האש. בוגולגאמה הכחיש האישומים שהבצא השתמש בנשק כבד נגד אזרחים. "זוהי עלילה בלתי מבוססת וחסר שחר", אמר. "מטרתה לפגוע באמינות הצבא ולהביך את ממשלת סרי לנקה. סרי לנקה הצליחה לנצח את הטרור ולשמור על ערכים דמוקרטים וזכויות אדם. הממשלה מחויבת להגיע להסכם פוליטי המקובל על כל הצדדים" הוסיף.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל קרא אתמול לפתוח בחקירה עצמאית לגבי מספר האזרחים שנהרגו בלחימה, בעקבות דיווח ב"טיימס" הלונדוני לפיו מעל 20 אלף אזרחים נהרגו מהפצצות הצבא. השר לזכויות האדם מהינדה סמראסינגה ביטל את קריאת אמנסטי ואמר כי הארגון "ממשיך להתעקש על אישומים שאין להם ביסוס". שר החוץ הוסיף בנושא כי אם תיפתח חקירה בנושא, יהיו אלה בתי המשפט של סרי לנקה שיבצעו את החקירה ולא האו"ם או גופים בינלאומיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully