וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב: "דורש שהמשפט יתנהל בדלתיים פתוחות"

עדי שמחוביץ

31.5.2009 / 10:00

הנשיא לשעבר התנגד לבקשת הפרקליטות לאסור פרסום פרטים מהמשפט. הפרקליטות: "יש להגן על המתלוננות כדי שיעידו ללא רתיעה"

הנשיא לשעבר משה קצב הביע היום (ראשון) את התנגדותו לבקשת הפרקליטות לקיים את כל הליך שמיעת ההוכחות במשפטו בדלתיים סגורות, זאת בתגובה לבקשה שהגישו, בערב פתיחת המשפט, עורכי הדין רונית עמיאל ונסים מירום בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקיים את הליך שמיעת הראיות בדלתיים סגורות.

בבקשת הפרקליטות נכתב כי עקרון פומביות הדיון הוא אכן עקרון חוקתי הנעוץ ביסודות שיטת המשפט, "אך בנסיבות הללו, כשעוסקים בעבירות מין חמורות, יש להגן על המתלוננות ולאפשר להן להעיד באופן חופשי ובלא רתיעה".

בתגובה שהגישו היום פרקליטיו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, עו"ד ציון אמיר ועו"ד אברהם לביא, טענו כי "המתלוננות בפרשה ויתרו על פרטיותן כשחזרו והתראיינו על כל מה שביצע בהן קצב. המחשבה כי דווקא עדויותיהן בבית המשפט יתנהלו בסתר מעוררת חלחלה. פרסומים אלה פגעו בכבודו, בשמו הטוב ובמעמדו של הנאשם באופן אנוש, ולכן יש לקיים את שמיעת העדויות בדלתות פתוחות לרווחה", לשון ההודעה.

בתוך כך, נודע אתמול על רצונם של עורכי דינו של קצב להגיש כבר בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להתפטר מייצוגו של הנשיא לשעבר. הבקשה, שתוגש בתיאום עם קצב, באה כמחאה על החלטתו של ראש הרכב השופטים, ג'ורג' קרא, לקיים את הליך שמיעת ההוכחות במשפטו של הנשיא לשעבר ארבע פעמים בשבוע מיום הראשון בספטמבר. עם זאת, לא ברור אם אכן הפרקליטים מתכוונים להתפטר מתפקידם, או שמדובר בנסיון להפעיל לחץ על הרכב השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully