וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי פוגע גם בעורכי הדין

נורית רוט

31.5.2009 / 8:12

42% מעורכי הדין שקלו להחליף מקום עבודה בשנה האחרונה, 14% חיפשו עבודה בפועל - כך עולה מסקר חברת ההשמה קודקס

42% מעורכי הדין שקלו לבצע שינוי במקום עבודתם בשנה האחרונה, מהם פחות משליש החלו לחפש בפועל מקום עבודה חדש - כך עולה מנתונים ראשונים של סקר שכר שעורכת חברת ההשמה לעורכי דין קודקס בימים אלה, עליו כבר השיבו יותר מ-800 עורכי דין.

הסקר יבחן את שכרם של עורכי הדין והתנאים הנלווים לו, מידת שביעות הרצון של עורכי הדין מעבודתם וההשפעה של המשבר הכלכלי על הענף ועל תנאי ההעסקה בו.

מנכ"ל קודקס, עו"ד אלינור מור, מסבירה כי "הנתונים מעידים על התגברות חששם של עורכי הדין, שאינם שבעי רצון ממקום עבודתם, מלקחת את גורלם בידיהם וליזום שינוי במקום העבודה.

"החשש הוא טבעי ונובע מהתנאים בהם פועל השוק כיום מצד אחד המשבר הכלכלי נותן אותותיו ומביא לצמצום המשרות הפנויות, ומצד שני מספר עורכי הדין עולה ומביא לתחרות רבה יותר על כל משרה".

נתונים אלה מצטרפים לנתונים שהתפרסמו לפני כחודשיים ב-TheMarker, לפיהם בין נובמבר 2008 לינואר 2009 חלה עלייה של כ-30% במספר עורכי הדין שמחפשים עבודה לעומת התקופה המקבילה בשנה קודם לכן. בנוסף, הנתונים הראו כי בחודשים אלה נרשם גידול של כ-40% בזמן הקליטה הממוצע של עורך דין חדש בשוק העבודה לעומת התקופה המקבילה.

עוד עולה מהסקר כי העניין החשוב ביותר לעורכי דין במקום העבודה הוא השכר.

במקום השני בחשיבותו עומדת מידת האתגר והעניין שהם מפיקים מהעבודה, ובמקום השלישי מידת האיזון שבין שעות העבודה לזמן הפנוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully