וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט אובמה: פונה עוד מאחז בשומרון

31.5.2009 / 8:07

כוחות הביטחון פינו הלילה מבנים ארעיים במאחז שבות עמי, בסמוך לרמאללה. המתנחלים: "בכוונתנו לשוב ולהיאחז במקום"

כוחות מג"ב פינו הלילה (ראשון) מבנה ארעי במאחז שבות עמי, הסמוך להתנחלות קדומים בשומרון. הכוחות הרסו סוכה במאחז ופינו ממנו מספר נערים, זאת לאחר שהמקום הוכרז כשטח צבאי סגור. לדברי המתנחלים, בכוונתם לשוב למקום בשעות הקרובות ולבנות את המבנים מחדש.

פינוי המאחז מצטרף לשורה של פינויים שביצעו כוחות הביטחון בשבועות האחרונים, זאת לצד מחאת המתנחלים וצעדיהם להקים את המאחזים שפונו. לפני שבועיים פינו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב קרוואן בהתנחלות כוכב יעקב וכן מבנים במאחז מעוז אסתר, שניהם באיזור רמאללה.

בתנועת "שלום עכשיו" לא התרשמו מהפינויים, ובהודעה שפרסמו אמרו כי "פינוי המאחזון מעוז אסתר הוא לא יותר מתרגיל יחסי ציבור ונועד לייצר ספין של פינוי מאחזים. פינוי שני אוהלים לא מאויישים איננו מהווה תחליף לטיפול משמעותי בנושא הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות ובמאחזים". ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה הגיע למאחז והודיע כי המקום ייבנה ויאחז מחדש.

הבנייה בשטחים היא אחד מסלעי המחלוקת בין ישראל לממשל האמריקאי והיתה אחד מנושאי הדיון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, בעת ביקורו של נתניהו בוושינגטון בתחילת החודש. בכיר בלשכת נתניהו אמר בתגובה לפינוי המאחזים לפני שבועיים, כי "הממשלה תמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות ובמזרח ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully