וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חמאס בקלקיליה נהרג בקרב עם הרשות

ניר יהב ואופק עיני

31.5.2009 / 9:00

שני פעילי חמאס ושלושה שוטרים של הרשות נהרגו בקרב יריות הלילה בעיר. חמאס: "התגובה שלנו מול הרשות תהיה קשה"

שישה פלסטינים, מתוכם שני בכירים בחמאס, נהרגו הלילה (שבת) בחילופי אש שאירעו בין כוחות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה הנאמנים ליו"ר הרשות אבו מאזן ובין חמושים, ככל הנראה מחמאס, שהתבצרו בבית בקלקיליה וסירבו להסגיר את עצמם. באירוע נהרגו גם שלושה שוטרים במנגנוני הביטחון של הרשות ועובר אורח. שני אנשי חמאס שנהרגו הם מפקד הארגון בעיר, מוחמד א-סמאן, ופעיל נוסף בשם מוחמד יאסין. א-סמאן היה מבוקש במשך שנים ארוכות לכוחות הביטחון הישראלים.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה על העלאת הכוננות בקרב פעיליה על רקע העימות עם שוטרי הרשות הפלסטינית בגדה. במקביל קרא חמאס ברצועת עזה לקיים תהלוכות בשעות הצהריים במחאה על פעולותיהם של "המנגנונים הבוגדניים של אבו מאזן". בעקבות העימותים הטיל חמאס את מלוא האחריות על חייהם של ההרוגים על מנגנוני הביטחון הכפופים לאבו מאזן בגדה המערבית. בכיר הארגון פאזע סוואפטה כינה את המנגנונים "משתפי פעולה ובוגדים" והאשים אותם בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון הישראלים. הזרוע הצבאית של חמאס תקפה את "מנגנוני הביטחון הלאחד-יים (אנטואן לאחד, מפקד צד"ל - נ.י) שהוכיחו כמה הם בוגדניים והזהירו אותם מפני תגובה קשה מצידם".

על פי הדיווחים, כחמישה פעילי חמאס בכירים בקלקיליה המבוקשים גם לישראל התבצרו בבית לאחר שהתגלו בו על ידי אנשי מנגנון הבטחון המסכל של הרשות. ככל הנראה, החמישה הציבו מארב בבית לפעילי המנגנונים שהגיעו למקום ראשונים, ובאמצעות ירי ופיצוץ מטענים הביאו למותם של שניים מפעילי חמאס. פעיל חמאס מוחמד יאסין נהרג גם כן בתקיפה הראשונה, כאשר על פי אחד הדיווחים ניסה לפוצץ עצמו על כוחות הרשות.

גורמים בחמאס אישרו כי בין הפעילים שהתבצרו היה גם מוחמד א-סמאן, פעיל חמאס צבאי בכיר בגדה המערבית המבוקש זמן רב. על פי הדיווחים, א-סמאן ופעיליו מילכדו את הבית בחומרי נפץ ובמטענים על מנת לא לאפשר פריצה של מנגנוני הביטחון.

חמאס: הרשות אשמה

בהמשך הלילה עשו המנגנונים מספר ניסיונות פריצה לבית, בו שהו באותה עת גם אזרחים ופעילי מנגנונים אחרים. גורמים פלסטינים מדווחים כי לבסוף, שני פעילי חמאס נהרגו. לפי דיווחים ראשוניים, א-סמאן ואדם נוסף שהיו עימו נהרגו במהלך הפשיטה. יחד עם זאת נעצרה אשתו של אחד מפעילי חמאס לאחר שידה נקטעה.

בטלוויזיית אל-אקצא של חמאס נטען כי מנגנוני הביטחון מכתרים את אחת החוליות של הארגון בקלקיליה, אשר ביקשה לצאת ולהביע הזדהות עם תושבי הרצועה באמצעות עצרות. בחמאס הטילו על הרשות הפלסטינית את האחריות המלאה לחייהם של חברי החוליה.

ביום רביעי העבירו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ביריחו לידי המנהל האזרחי אמצעי לחימה רבים שאותרו בעיר במהלך סריקות. המנגנונים, הכפופים ליו"ר הרשות אבו מאזן, העבירו בין היתר פצצות מרגמה, לבנות חבלה, מוקשים וחומרי נפץ. במנהל האזרחי ובצה"ל מציינים לחיוב את עבודת המנגנונים בחודשים האחרונים. זאת, לאור מספר רב של תפיסות אמצעי לחימה בערים הפלסטיניות בגדה.

פרסום ראשון: 00:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully