וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי קצב שוקלים להתפטר מייצוגו

עדי שמחוביץ

30.5.2009 / 21:39

הפרקליטים שוקלים את הצעד בעקבות קביעת בית המשפט כי משפטו של הנשיא לשעבר יתנהל 4 ימים בשבוע. "זו החלטה בעייתית"

עורכי דינו של הנשיא לשעבר, משה קצב, שוקלים להגיש כבר בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להתפטר מייצוגו של קצב. הבקשה, שתוגש בתיאום עם קצב, באה כמחאה על החלטתו של ראש הרכב השופטים, ג'ורג' קרא, לקיים את הליך שמיעת ההוכחות במשפטו של הנשיא לשעבר ארבע פעמים בשבוע מיום הראשון בספטמבר.

כבר בדיון הראשון, שנערך לפני כשבועיים, מחו עורכי הדין, אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא על לוח הזמנים הצפוף: "אנו עלולים לעמוד בפני מציאות קשה, אנו מבקשים הבנה מבית המשפט שיאפשר ניהול הוגן של המשפט", אמר עו"ד ציון אמיר והוסיף כי יש להם התחייבויות נוספות כלפי לקוחות אחרים. "אני עותר לאדוני בכל לשון של בקשה כדי שאפשר יהיה לעשות זאת בהגינות רבה. מיטת הסדום הזו מאד בעייתית". השופט קרא לא נענה לבקשה וקבע כי המשפט יישמע במתכונת של ארבעה ימים בשבוע. התביעה, דווקא היתה מרוצה מההחלטה ובדיון אמרה עו"ד רונית עמיאל כי החלטת בית המשפט היא החלטה מבורכת.

נראה כי מדובר בניסיון נוסף לדחיית המשפט. זו לא הפעם הראשונה בה עורכי דינו של קצב מעלים בפני בית המשפט טענות שונות לדחיית המשפט. הדיון הראשון, שהיה אמור להתקיים ב-23 לאפריל נדחה ל-14 במאי בבקשת עורכי הדין מאחר ולא קיבלו לידם את כל חומרי החקירה. ב-30 באפריל הגישו עורכי הדין עתירה לבג"ץ על הדלפות ממשרד המשפטים לתקשורת באשר לחומרי החקירה בתיק והאפשרות כי ההחלטה להעמיד את קצב לדין נבעה משיקולים פסולים. בערב פתיחת המשפט, ב-13 למאי ,פנו עורכי הדין לנשיאת בית המשפט העליון בבקשה להעביר את מקום הדיון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע או בירושלים, אך בקשתם נדחתה.

בשלב זה של ההליך המשפטי, כאשר עורך דין רוצה להתפטר מייצוג נאשם עליו לבקש את רשות בית המשפט לכך. עם זאת, במצב בו מינה לעצמו הנאשם סנגור אחר, בית משפט לא יסרב לבקשת ההתפטרות אלא אם כן החלפת הסנגורים יצריך דחייה בלתי סבירה של המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully