וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: לא נתקוף את צפון קוריאה

30.5.2009 / 14:21

שר ההגנה היפני אמר היום כי ארצו תשתמש בצבאה למטרות הגנה בלבד. "נעשה מאמצים עליונים שמדינות אטומיות יתפרקו מנשקן"

שר ההגנה היפני יאסוקאזו האמאדה אמר היום (שבת) כי ארצו תשתמש בצבאה למטרות הגנה בלבד. זוהי מדיניות יפן במשך שנים רבות, מדיניות שעלתה לדיון לאחר שצפון קוריאה ערכה לאחרונה ניסוי גרעיני ושיגרה מספר טילים. "אנו לא נפתח בפעולה צבאית, ואין בכוונתו להשתמש בכוח כדי לפתור סכסוכים. כל פעולה שננקוט תהיה לשם הגנה בלבד", אמר שר ההגנה היפני.

מטוסי קרב מסוג F22 נחתו היום ביפן, ובסך הכל צפויה יפן לקבל מארצות הברית 12 מטוסי קרב. "אנו המדינה היחידה שעברה התקפה אטומית ואנו נעשה מאמצים עליונים כדי לגרום למדינות בעלות יכולת אטומיות להתפרק מנשקן". הוסיף האמאדה.

מזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר מוקדם יותר כי ארצות הברית לא תשלים עם צפון קוריאה גרעינית והזהיר את המדינה לבל תעביר חומרים גרעיניים לאחרות. בדברים שנשא בכינוס שרי ההגנה של אסיה בסינגפור אמר גייטס כי האיום הצפון קוריאני עלול להביא למירוץ חימוש באסיה.

סגן רמטכ"ל צבא סין, מה שיאוטיאן, קרא היום בכינוס לצפון קוריאה לפעול לפירוק נשק גרעיני והתרה בכל המדינות באזור לשמור על רגיעה לנוכח הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה בשבוע שעבר. "עמדתנו עקבית. אנחנו מתנגדים בנחישות להפצת נשק גרעיני. אנו מקווים שכל הצדדים הנוגעים בדבר יישארו רגועים ויפעלו לפתרון הבעיה".

שר ההגנה של דרום קוריאה אמר כי ארצו תפעל בדרכי שלום לפתור את נושא הגרעין של שכנתה. בשבוע שעבר ביצעה צפון קוריאה ניסוי גרעיני וניסוי בטילים קצרי טווח והודיעה כי הפעילה את הכור האטומי שברשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully