וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עלה לשיא שנתי

סוכנויות הידיעות

30.5.2009 / 10:56

עד לאן יעלו מחירי הדלקים? מחירה של חבית נפט הגיע אמש בבורסת ניו יורק לשיא מאז תחילת השנה - 66.31 דולרים

רגע אחרי שבאוצר העלו בזריזות מפתיעה את מס הבלו על הדלק ורגע לפני התייקרות נוספת במחירי הדלקים מחר (ראשון) - מחירה של חבית נפט ממשיך להאמיר מעלה ומאיים להביא לגל נוסף של התייקרויות בשוק האנרגיה.

מחירה של חבית נפט עלה אתמול ב-1.8% נוספים והגיע לשיא שנתי של 66.31 דולרים. בכך משלים הנפט עליה מדהימה של קרוב ל-30% מאז תחילת חודש מאי. במהלך המסחר האלקטרוני נסק מחירה של חבית לסכומים גבוהים אף יותר כשהנוזל השחור נסחר בשער של קרוב ל-70 דולר.

ההתייקרות החדה במחירי הנפט נובעת בין היתר מההיחלשות בשערו של הדולר בעולם, מהאינדיקטורים הכלכליים המצביעים על התאוששות השוק העולמי וכן מהתאוששות מסויימת בענף התעופה העולמי, שספג מכה קשה בעקבות המשבר, אך מציג גם הוא סימני התאוששות עם פתיחת עונת תיירות הקיץ - מלחמות המחירים ומבצעי ההוזלה של כל חברות התעופה בעולם קורצות לקהל הצרכנים ומעודדות את הרחבת היקף הטיסות על אף המשבר, ואיתן את צריכת הדלקים.

עם זאת, להערכת מומחים אמריקאיים בשוק האנרגיה, העליה החדה של 30% בחודש אחד היא חדה דיה כדי לגלם את כל הנסיבות הללו - ועל כן על פי ההערכות של השחקנים המרכזיים בשוק ספק אם מחיר הנפט ימשיך לנסוק, ובוודאי שלא בקצב זה: רבים מבנקי ההשקעות בארה"ב המליצו ללקוחותיהם בסוף השבוע למכור את ניירות הערך הצמודים למחירי הנפט שברשותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully