וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על המדינה לסייע בחיזוק המצוקים בחופים"

איילה חננאל

30.5.2009 / 17:24

ראש מועצת עמק חפר רני אידן: "אין לנו התקציב למגן את הצוקים". הלילה נהרג הראל ברלין לאחר שצוק כורכר התמוטט וקבר אותו תחתיו

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הראל ברלין, בן 26 מכפר מונש שבעמק חפר, הוא הצעיר שנהרג הלילה (שבת) במפולת כורכר שאירעה בחוף צפונית לנתניה. צעיר נוסף נפצע באורח בינוני. כוחות מגן דוד אדום פינו את הפצוע לבית החולים "לניאדו" בנתניה.

ראש מועצת עמק חפר, רני אידן, אמר היום (שבת) כי הרשות המקומית שלו אינה יכולה לחזק את המצוקים בחופיה מכיוון שאין להם תקציב לכך. בראיון לקול ישראל אמר אידן כי "רצינו לבצע חיזוק של המצוק בבית ינאי והיה מדובר ב-20 מיליון שקל, המדינה לא הייתה מוכנה להשתתף. רשות מקומית כמו שלנו אינה יכולה לקחת את המעמסה הזה על כתפיה. עלות חיזוק המצוקים אצלנו גבוהה מהתקציב השנתי שלנו".

המפולת התרחשה בחוף "צוקי ים" שמצפון לנתניה, סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר. חבורת צעירים הקימה אוהלים מתחת למצוק שקרס עליהם בעת שישנו. צוותי כיבוי שהגיעו למקום ביצעו סריקות על מנת לוודא שאף אדם נוסף לא נקבר תחת החול והכורכר. מדובר בחוף קשה לגישה, השייך למועצה האזורית עמק חפר.

להב יעקב סיגאווי מתחנת הכיבוי בנתניה הגיע ראשון למקום האירוע וסיפר לקול ישראל: "ירדנו לחוף רגלית עם אלונקות וכלים לחילוץ כי אין גישה לכלי רכב שם. הגענו למקום. היה שם בחור פצוע יחסית קל שהתברר שהוא קרוב משפחה של אחד הכבאים שבא לחלץ. מצאנו בחור נוסף שבעצם ביצעו בו הנשמות מפה לפה וניסו להחיות אותו אנשים שהיו על החוף. נתתי ישר הוראה לחלץ את הפצוע קל. העלינו אותו על אלונקה למעלה. בינתיים מד"א הגיע והתחיל לנסות להנשים את הבחור שהיה למטה. תוך 20-25 דקות הם קבעו את מותו במקום. אני מעריך על פי מה שראינו שאחד הסלעים פגע בבחור, נתן לו מכה וגרר אותו לכיוון החוף".

לפני כשנה אירע מקרה דומה בחוף אולגה הדרומי בחדרה, כשמצוק כורכר התמוטט סמוך לקבוצת מטיילים שבנתה אוהל במקום. אז נפצע צעיר בן 28 נפצע באורח קל בלבד. אנשי מד"א שהגיעו למקום סיפרו כי "ממש רבע מהמצוק התמוטט לכיוון החוף, כשבסמוך לו קבורים האוהלים וציוד המחנאות של המטיילים". את העובדה שהצעיר נפצע באורח קל בלבד הם תיארו כ"נס גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully