וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עולה, GM מתרסקת

שמואל שוסטר

30.5.2009 / 0:05

מניית ענקית הרכב נסחרה בשפל של 80 שנה ומחקה 30% - המדדים המובילים דווקא רשמו עליות של יותר מאחוז

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. ירידה קלה מהצפוי בתוצר המקומי הגולמי בארה"ב דחפה את השווקים האמריקאים לעליות קלות ביום המסחר האחרון של מאי. למרות העליות נרשמה בריחה של משקיעים אל האג"ח האמריקאית והתשואה עליהן ירדה בחדות.

נאסד"ק עלה ב-1.3% לרמה של 1,774 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 1.1% לרמה של 8,500 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.4 לרמה של 919 נקודות. בסיכום שבועי טיפס נאסד"ק ב-3.3%, דאו ג'ונס עלה ב-4% ומדד S&P 600 הוסיף 5.3%.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.207% לרמה של 3.47%.

התמ"ג האמריקאי נסוג בשיעור קטן יותר מההערכות המקוריות, לפי נתונים מתוקנים שפירסם משרד המסחר האמריקאי. התמ"ג בארה"ב נסוג בקצב שנתי של 5.7% ברבעון הראשון, לעומת הערכות ראשוניות לנסיגה של 6.1% בתמ"ג האמריקאי. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים נסוג התמ"ג האמריקאי ב-2.5% - הירידה השנתית הגדולה מאז 1982. הצריכה הפרטית עלתה ב-1.5%. היצוא מארה"ב נפל ב-28.7% ברבעון הראשון, הירידה החדה מאז הרבעון הרביעי של 1971. מכירות המוצרים והשירותים האמריקאיים ירדו בשיעור שנתי של 3.4%.

מחיר הנפט המשיך לעלות בעקבות סימנים מעודדים להתייצבות כלכלית באסיה והירידה במלאי הנפט בארה"ב. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש יולי עלו ב-2.6% למחיר של 65.08 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. זהו המחיר הגבוה ביותר מאז ה-5 בנובמבר.

על רקע כוונת הממשל להגביר את הרגולציה נודע כי קבוצה של בנקים וחברות ניהול כספים בארה"ב מתכננות לשלוח מכתב לבנק הפדרלי של ניו יורק ולגופי רגולציה נוספים כדי לנסות למנוע קבלתם של חוקים שהוצעו על ידי ממשל אובמה המבקשים לפקח על שוק הנגזרים. במכתב, אשר צפוי להיות מפורסם בשבוע הבא, צפויים הבנקים וחברות ניהול הכספים לחזור על התחייבותם לשקיפות מלאה. הבנקים משתדלים שלא להתנגד באופן פומבי לאף חוק ספציפי, אך הם מנסים להכשיל חוקים אשר עלולים לפגוע ביכולתם להניב רווחים מעמלות.

GM בשפל של 76 שנה

ג'נרל מוטורס (GM) יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, מתכננת לבקש הגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) ביום שני הקרוב, ולמכור את מרבית נכסיה לחברה חדשה, כך לדברי מקורות מקורבים דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. בתגובה איבדה מניית החברה 33% וננעלה במחיר של 75 סנט. GM, אשר היתה יצרנית המכוניות הגדולה בעולם במשך 77 שנים עד שנת 2008, בה הודחה מהתואר על ידי טויוטה היפאנית, הודיעה מוקדם יותר היום כי הגיעה להסכם עם חלק מנושיה לגבי היקף המניות שיקבלו בעלי האג"ח שלה בחברה החדשה. ההצעה החדשה והמשופרת שהגישה GM לבעלי האג"ח של החברה בסך 27.2 מיליארד דולר, נועדה לסלול את הדרך לכניסת החברה להליכי פשיטת רגל מקוצרים.

עדות נוספת למצבה הקשה של תעשיית הרכב האמריקאית התקבל עם עדותו של הרוברט נרדלי, מנכ"ל קרייזלר - יצרנית המכוניות האמריקאית פושטת הרגל. נרדלי העיד אתמול בפני בית המשפט לפשיטת רגל בניו יורק ואמר כי מכירת מרבית נכסיה של החברה, בהיקף של כ-2 מיליארד דולר צפויה להיסגר היום. נרדלי הוסיף כי העסקה תיסגר היום אם שופט בית המשפט לפשיטות רגל, ארתור גונזלס, יאשר את המכירה. נרדלי אמר כי בהתבסס על מידע שקיבל מעורך דינו, הוא צופה שהרגולטור יאשר את המכירה.

מניית דל, יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, הוסיפה 0.7% למרות שהחברה דיווחה על ירידה של 63% ברווחיה ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, שהסתיים באפריל. רווחי דל ברבעון הראשון ירדו ל-290 מיליון דולר, או רווח של 15 סנט למניה, ברבעון הראשון, לעומת 784 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2008. אנליסטים בוול סטריט ציפו שהחברה תרשום רווח של 23 סנט למניה ברבעון הראשון. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-6%, לאחר שההוצאות התפעוליות ירדו ב-15%. הכנסותיה של דל ירדו ב-23% ברבעון הראשון, והסתכמו ב-12.3 מיליארד דולר.

מנייתה של יצרנית תכשיטי היוקרה טיפני אנד קו, מאבדת כ-1.5% לאחר שדיווחה על נפילה של מעל 60% ברווחיה ברבעון הראשון של 2009, שצנחו ל-24 מיליון דולר בלבד מ-64 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסותיה של החברה ברבעון ירדו ל-523 מיליון דולר מ-668 מיליון דולר.

עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: אלווריון עלתה ב-3.5%; גילת לווינים הוסיפה 3%; סינרון התחזקה ב-2.7%; DSPG טיפסה ב-3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully