וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: אירן לא תחסוך סיוע צבאי מלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.5.2009 / 18:38

מזכ"ל חיזבאללה אמר בנאום לציון 9 שנים לנסיגת ישראל מלבנון כי אם ארגונו יזכה בבחירות, "יפעל לחיזוק צבא לבנון"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הבטיח היום (שישי) בנאום שנשא כי אם ארגונו יזכה בבחירות בשבוע הבא, הוא יעמוד בהבטחתו ויפעל לחיזוקו ולחימושו של צבא לבנון. הוא אמר כי מדינות רבות אינן רוצות לסייע לחיזוקו של צבא לבנון אולם הבהיר: "אני בטוח שכל ממשלה שתבקש מאירן לחמש את הצבא, אירן ובראשה המנהיג עלי חמינאי לא יחסכו מלבנון דבר ויסכימו לחמש את הצבא ללא שום תנאי".

נסראללה אמר עוד היום כי מאז נסיגת ישראל מדרום לבנון בשנת 2000 "מפעילה ישראל אסטרטגיה חדשה, שאותה הוביל בזמנו שר החוץ לשעבר סילבן שלום, במסגרתה היא מנסה לשכנע את העולם כי חיזבאללה הוא ארגון טרור. ארה"ב למשל השתכנעה, אולם צרפת לא השתכנעה". נסראללה אמר הדברים בנאומו בלבנון לציון 9 שנים לנסיגת ישראל מדרום לבנון.

נסראללה דחה בנאומו גם את הדברים שפורסמו בשבוע שעבר בשבועון הגרמני 'דר שפיגל' לפיהם חיזבאללה עומד מאחורי חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי באמרו כי בניגוד למה שנאמר כאילו מי שעומד מאחורי הפרסום הוא גורם לבנוני, הרי ש"מקור הידיעה הוא ישראל".

על רקע הבחירות בלבנון שייערכו בשבוע הבא דיבר נסראללה ארוכות בשבח פעילי חיזבאללה שנלחמו נגד ישראל במהלך השנים האחרונות ותקף את אלו בלבנון הקוראים לארגונו לפרק את נשקו. "בזמן שבשלוש השנים האחרונות מאמנת ישראל את חייליה, אנחנו מבזבזים את הזמן כדי להתווכח לגבי החשיבות של הנשק של חיזבאללה. תמיד קראנו לבנות מדינה חזקה ולאמן את הצבא בזמן שישראל עושה זאת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully