וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מרחק רב בין העיתונים הבריטיים לאמת"

29.5.2009 / 9:03

הבית הלבן תוקף בחריפות את ה"דיילי טלגרף" הבריטי הטוען שארה"ב מנסה למנוע חשיפת צילומי אונס של חייליה בעירק

דובר הבית הלבן רוברט גיבס תקף אמש (חמישי) בחריפות את העיתונות הבריטית. "אני חושב שאפילו באמצעות חיפוש פשוט בגוגל תוכל למצוא מרחק רב בין מה שכתוב בעיתונים האלה לבין האמת", אמר, גיבס

דבריו אלה של גיבס נאמרו במסגרת ההכחשה התקיפה של הממשל האמריקאי את הדיווחים בבריטניה על פיהם ארה"ב מנסה למנוע פרסום צילומים בהם מוצגת התעללות מינית באסירים עירקיים. ההתקפה של הממשל האמריקאי על התקשורת הבריטית היתה חריפה במיוחד והבית הלבן אף הטיל ספק באמינות התקשורת הבריטית באופן כללי.

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" ציטט גנרל בצבא ארה"ב אנטוניו טגובה כאומר שהתמונות הציגו "עינויים, התעללויות ואונס". טגובה ניהל את חקירת ההתעללויות בכלא אבו גריב בעירק בשנת 2004.

דובר הפנטגון בריאן וויטמן אמר שהעיתון הראה חוסר יכולת להגיע לאמיתות הנכונות. "ארגון החדשות הזה פירש את התמונות בצורה לגמרי מוטעה. אף אחת מהתמונות האלה אינן מציגות את מה שהכתבה מדברת עליו". אמר וויטמן.

ממשל אובמה אישר בתחילה לפרסם את התמונות המדוברות אך ביטל את החלטתו וזוכה להתקפות רבות מאז על ביטול זה. הממשל ביטל את האישור לפרסם את התמונות בנימוק שהפרסום יסכן את חיילי ארה"ב המוצבים מחוץ למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully