וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM צפוייה להכריז על פשיטת רגל

נמרוד הלפרן

29.5.2009 / 8:21

יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב תבקש למכור את מרבית נכסיה ולזכות להגנה מפני פשיטת רגל. הממשל יחזיק ברוב החברה

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, מתכננת לבקש הגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) ביום שני הקרוב, ולמכור את מרבית נכסיה לחברה חדשה, כך לדברי מקורות מקורבים דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

GM, אשר היתה יצרנית המכוניות הגדולה בעולם במשך 77 שנים עד שנת 2008 בה הודחה מהתואר על ידי טויוטה היפאנית, הודיעה מוקדם יותר היום כי הגיעה להסכם עם חלק מנושיה לגבי היקף המניות שיקבלו בעלי האג"ח שלה בחברה החדשה. ההצעה החדשה והמשופרת שהגישה GM לבעלי האג"ח של החברה בסך 27.2 מיליארד דולר, נועדה לסלול את הדרך לכניסת החברה להליכי פשיטת רגל מקוצרים.

במסגרת ההצעה, אשר לדברי GM זוכה לתמיכתם של נושים המחזיקים בכ-20% מהאג"ח של החברה, בעלי אג"ח ימירו את חובות החברה ב-10% ממניותיה GM לאחר השלמת הארגון מחדש שלה, ויקבלו אופציות לרכישת 15% נוספים ממניותיה. לפי מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), בתמורה לשיפור הצעת GM, יסכימו הנושים לתמוך במכירת נכסי GM לחברה חדשה במסגרת הליכי פשיטת רגל מזורזים.

"ליצור ג'נרל מוטוס חדשה"

הצעה קודמת של GM לנושים, להמיר את החוב בנתח של 10% ממניות החברה ללא אופציה לרכישת מניות נוספות, זכתה לתמיכה של רק 15% מבעלי האג"ח, לדברי מקור מקורב, דיווחה בלומברג.

"יישום ההצעה החדשה יאפשר ליצור ג'נרל מוטורס חדשה עם מאזנים בריאים, ולהציב את החברה החדשה במסלול ישיר להצלחה ויכולת קיום לטווח ארוך", נאמר בהודעה שהוציאה GM. החברה ציינה עוד כי במידה שלא יושג שיעור התמיכה הנדרש למהלך מצד בעלי האג"ח, כמות המניות והאופציות שיקבלו תצומצם או תחוסל כליל.

לפי התוכנית, הממשל האמריקאי יחזיק ב-72.5% ממניות החברה לאחר השלמת הארגון מחדש, ואילו איגוד עובדי הרכב UAW יחזיק 17.5% מהמניות. גורמים המקורבים למגעים בין GM לממשל אמרו אתמול כי בתמורה למניות GM שיקבל הממשל, הוא יזרים לפחות 50 מיליארד דולר כדי לסייע לחברה לצאת מהליכי פשיטת הרגל, בנוסף לסיוע בסך 20 מיליארד דולר שכבר העניק הממשל.

GM, אשר נוסדה לפני 100 שנה, קיבלה מהממשל ארכה עד תחילת יוני, כדי לגבש תוכנית ארגון מחדש - או לחילופין להיכנס להליכי פשיטת רגל. עם זאת, החברה לא הצליחה לעמוד ביעד שקבע הממשל לצמצם את חובותיה ב-44 מיליארד דולר.

פשיטת רגל של GM תהיה השלישית בגודלה בתולדות ארה"ב, אחרי ליהמן ברדרס ו-וורלדקום, ועתידה להותיר את חברת פורד בתור היחידה מבין שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, שהצליחה להימנע מפשיטת רגל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, הגישה ב-30 באפריל בקשה להגנה מפני נושיה לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. פשיטת הרגל של קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925, היתה פשיטת הרגל החמישית בגודלה בתולדות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully