וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: נגיב על החיסול בזמן ובמקום המתאימים

יהושע בריינר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.5.2009 / 17:34

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אמר את הדברים בתגובה לחיסול בכיר הארגון בגדה, והאשים את הרשות במרדף אחר ארגונים ובסיוע לישראל

בתגובה לחיסולו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, עבד אל-מג'יד דודין, הודיע (חמישי) חמאס כי מדובר בחיסול פחדני ומתועב ובהסלמה מסוכנת.

דובר הארגון פאוזי ברהום האשים את מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה בתיאום ביטחוני עם ישראל שהוביל להצלחת החיסול ואמר כי "הפשע הזה מחייב את הרשות להגן על העם הפלסטיני ולהפסיק לרדוף אחר חמאס". ברהום התחייב עוד כי כל ניסיונותיה של ישראל לשבור את רוחו של חמאס ייכשלו. "על ישראל לשאת באחריות לתוצאות של הפשע הנורא הזה. ממשלת ישראל הטרוריסטית הקיצונית תשלם את מחיר הפשע הזה ואת מחיר כל הפשעים שהיא מבצעת נגד העם הפלסטיני ומנהיגיו".

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר בתגובה כי הזרוע "בוחנת את הדרכים להגיב לפשע" וכי "דמם של ההרוגים לא יישפך לשווא". לדבריו, "ללוחמי גדודי עז א-דין אל-קסאם בגדה יש חופש פעולה מלא להגיב לפשע באופן, בזמן ובמקום המתאימים". הוא הוסיף כי כל הניסיונות לפגוע בפעילי הארגון לא יפגעו כהוא זה בכוח הרצון שלהם.

עבד אל מג'יד דודין חוסל במהלך מבצע משותף של משמר הגבול וצה"ל. דודין נמנה על בכירי חמאס בגדה, והיה ראש הזרוע הצבאית של הארגון בדרום הר חברון. דודין הקים תא פעילי טרור שנתפס, אשר תכנן לבצע פיגוע בקו הרכבת תל אביב באר שבע.

דודין היה מעורב בין היתר בתכנון מספר פיגועי התאבדות בשנות ה-90 בהם פיגוע בירושלים בקו 26 ופיגוע ברמת גן בקו 20. בפיגוע בקו 20 שאירע בצומת עלית ביולי 95' נהרגו שישה ישראלים ואילו בפיגוע בקו 26 שאירע אף הוא בשנת 95' ליד בית ספר רנה קאסן בירושלים נהרגו ארבעה ישראלים.

מפקד אוגדת איו"ש תא"ל נועם תיבון אמר בתגובה לחיסול כי "נגיע אל כל מחבל שהרג אזרחים ישראליים". לדבריו, "נמשיך להלחם בטרור ולהגן על אזרחי ישראל". אלוף פיקוד מרכז גדי שמני שיבח את פעולת הכוחות.

כמו כן, במערכת הביטחון הביעו חשש מפני ניסיונות נקמה מצד חמאס לחיסול. עיקר החשש הוא מפני ירי רקטות קסאם מכיוון הרצועה אל מערב הנגב, אולם ישנה גם האפשרות של ניסיונות תגובה באיזור יהודה ושומרון. בצה"ל ובמערכת הביטחון התבקשו הכוחות וכן רכזי הביטחון ביישובי איו"ש להגביר את הערנות באיזוריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully