וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה

יהושע בריינר

28.5.2009 / 12:55

עבד אל מג'יד דודין, היה מעורב בתכנון פיגועים שבהם נהרגו מספר ישראלים. בשנים האחרונות הוא עסק בארגון תשתית חמאס בדרום הר חברון

הותר לפרסום כי במהלך מבצע משותף של משמר הגבול וצה"ל נהרג היום (חמישי) מבוקש פלסטיני הנמנה על בכירי חמאס בגדה. מדובר בפעיל חמאס עבד אל מג'יד דודין, בן 45, שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס בדרום הר חברון. דודין הקים תא פעילי טרור שנתפס, אשר תכנן לבצע פיגוע בקו הרכבת תל אביב באר שבע.

במהלך הפעילות סמוך לכפר דורא התפתח קרב יריות בין כוחות הביטחון לבין המבוקש שנהרג. דודין התבצר בביתו במקום מסתור, מה שהכריח את הכוחות, לדברי גורמי ביטחון, להשתמש באמצעים מיוחדים על מנת לבצע את הפעולה. על פי אחד הדיווחים, בצה"ל השתמשו אף בדחפור שסייע בפעילות. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

דודין היה מעורב בין היתר בתכנון מספר פיגועי התאבדות בשנות ה-90 בהם פיגוע בירושלים בקו 26 ופיגוע ברמת גן בקו 20. בפיגוע בקו 20 שאירע בצומת עלית ביולי 95' נהרגו שישה ישראלים ואילו בפיגוע בקו 26 שאירע אף הוא בשנת 95' ליד בית ספר רנה קאסן בירושלים נהרגו ארבעה ישראלים.

דודין עסק בשנים האחרונות בגיוס פעילים ובארגון תשתית חמאס בדרום הר חברון, הנחשב למעוז התנועה בגדה המערבית. במהלך הפעילות הלילה נתפס גם סייען של חמאס שעבד ביחד עם אל מג'יד דודין, פעיל בשם אחמד חסין בן 47.

לפיגועים ברמת גן וירושלים, גייס דודין את המתאבדים וכמו כן ההוא היה מעורב במספר פיגועים במהלך אינתפיאדת אל אקצא. בעבר הוא נכלא בכלא של הרשות הפלסטינית, אולם גם לאחר שחרורו המשיך לעסוק בהוצאת פיגועים.

לדברי גורמי ביטחון, "מדובר בפעולה שתוכננה היטב לאחר שיתוף פעולה של מספר גורמי ביטחון שהביאו מודיעין מדוייק על האיש ומיקומו. אין ספק שחוסל היום מבוקש שאחראי באופן ישיר למותם של ישראלים רבים". במערכת הביטחון שיבחו את פעילות כוח הימ"מ שביצע את הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully