וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחקור רבנים בחשד שהסיתו לסרבנות"

28.5.2009 / 3:57

ח"כ אופיר פינס ותנועת שלום עכשיו קוראים למזוז לפתוח בחקירה נגד רבנים בימין שהצהירו, כי "לא יעלה על הדעת שחיילים ייטלו חלק בהחרבת יישובים"

תגובות חריפות במערכת הפוליטית על דברי רבנים ביהודה ושומרון אמש (רביעי), מהם עולה כי על חיילים ושוטרים להימנע מפינוי יישובים. לטענת חבר הכנסת אופיר פינס-פז (העבודה), מדובר ב"קריאה לסירוב פקודה שקוראת תיגר על הדמוקרטיה הישראלית. זוהי הסתה מסוכנת שעלולה לפרק את צבא הגנה לישראל". פינס-פז קרא לראשי המתנחלים להתנער מהקריאות וליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לפתוח בחקירה נגד הרבנים בחשד להסתה.

גם בתנועת "שלום עכשיו" תקפו בחריפות את הרבנים. לדברי מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, "על היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד רבני יש"ע . הרבנים משתמשים בסמכותם הדתית כדי לחבל בדמוקרטיה ולהפוך את צה"ל לכלי פוליטי בשירות המתנחלים".

יו"ר ועד רבני יש"ע הרב זלמן מלמד מבית אל, רבה של קריית ארבע דב ליאור והרב יעקב יוסף מלמד מבית אל התייחסו אמש לתוכנית פינוי המאחזים של הממשלה. בכנס רבנים במאחז גבעת אסף אמרו השלושה: "אנחנו קוראים לממשלה לחזור בה מכוונתה להחריב ישובים בארץ בניגוד לדעת תורה, תוך התעללות בחלוצים המוסרים נפשם על ישובה. מעשה זה יגדיל עוד יותר את השסע בעם ובצבא. בוודאי שלא יעלה על הדעת שאיזה חייל או שוטר ייטלו חלק במעשה הבלתי מוסרי של החרבה של איזה מהיישובים".

בתוך כך פרסם ועד רבני יש"ע הודעת התנגדות מצדו לפינוי מאחזים. בהודעה נכתב, כי "בעקבות הכוונות הזדוניות של פינוי יהודים והריסת נקודות יישוב, קורא הוועד להקים נקודות יישוב חדשות ביהודה ושומרון בירושלים".

מוקדם יותר פנה ועד רבני בנימין פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לא לפנות מאחזים ביהודה ושומרון. "בפעולות של הרס יישובים אתם פוגעים ביכולתכם לעמוד על שלמות הארץ. חולשה זו רק מזמינה לחצים נוספים ומעודדת את מבקשי רעתנו. אל תמשיכו להרחיב את הסדק בבנין הלאומי שהתגלה עם הגירוש מגוש קטיף, סדק זה עלול לרסק את הצבא ואת החברה", כתבו הרבנים לנתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully