וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יעלה על הדעת שחיילים יפנו ישובים"

פנחס וולף

27.5.2009 / 20:33

רבני הימין התייחסו לתוכנית פינוי המאחזים של הממשלה וציינו כי חיילים ושוטרים לא צריכים "ליטול חלק במעשה הבלתי מוסרי"

הרבנים דב ליאור, זלמן מלמד ויעקב יוסף, התייחסו הערב (רביעי) לתוכנית פינוי המאחזים של הממשלה. בכנס רבנים במאחז גבעת אסף אמרו השלושה: "אנחנו קוראים לממשלה לחזור בה מכוונתה להחריב ישובים בארץ בניגוד לדעת תורה, תוך התעללות בחלוצים המוסרים נפשם על ישובה. מעשה זה יגדיל עוד יותר את השסע בעם ובצבא. בוודאי שלא יעלה על הדעת שאיזה חייל או שוטר ייטלו חלק במעשה הבלתי מוסרי של החרבה של איזה מהיישובים".

בתוך כך פרסם ועד רבני יש"ע הודעת התנגדות מצדו לפינוי מאחזים. בהודעה נכתב כי "בעקבות הכוונות הזדוניות של פינוי יהודים והריסת נקודות יישוב, קורא הוועד להקים נקודות יישוב חדשות ביהודה ושומרון בירושלים".

עוד נכתב בהודעת רבני יש"ע כי "יש לפתח את כל השטחים ששוחררו במלחמת ששת הימים ולחזק את ריבונותנו בהר הבית על ידי תפילת היהודים במקום. ממשלה שתעז להילחם נגד חלוצי הדור ובוני הארץ, לא תמשיך להתקיים ימים רבים, כי עם ישראל חזר לארצו אחרי 2,000 שנה ולא על מנת להתפנות ולתת מתנות חינם לאויב".

ועד רבני בנימין פנה מוקדם יותר לראש הממשלה נתניהו בבקשה לא לפנות מאחזים ביהודה ושומרון. "בפעולות של הרס יישובים אתם פוגעים ביכולתכם לעמוד על שלמות הארץ. חולשה זו רק מזמינה לחצים נוספים ומעודדת את מבקשי רעתנו. אל תמשיכו להרחיב את הסדק בבנין הלאומי שהתגלה עם הגירוש מגוש קטיף, סדק זה עלול לרסק את הצבא ואת החברה", כתבו הרבנים לנתניהו.

"לפתוח בחקירה נגד הרבנים בחשד להסתה"

חבר הכנסת אופיר פינס (העבודה) תקף הערב את קריאת הרבנים. "הקריאה לסרב פקודה קוראת תיגר על הדמוקרטיה הישראלית. זוהי הסתה מסוכנת שעלולה לפרק את צבא הגנה לישראל . אני קורא למנהיגי המתנחלים להתנער מהקריאות וליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד הרבנים בחשד להסתה".

גם ב'שלום עכשיו' התייחסו לנושא. מזכ"ל התנועה מתח ביקורת על הרבנים ואמר כי "על היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד רבני יש"ע . הרבנים משתמשים בסמכותם הדתית כדי לחבל בדמוקרטיה ולהפוך את צה"ל לכלי פוליטי בשרות המתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully