וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושהה השתתפות סגני שרים בוועדות הכנסת"

27.5.2009 / 20:37

ועדת הכנסת אישרה לסגני שרים להיות חברים במספר ועדות, אך היו"ר ריבלין מביע התנגדות. "ההיתר לסגני שרים להצביע מעורר קשיים"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, החליט להשהות את קידום יוזמת השתתפותם של סגני שרים כחברים בוועדות הכנסת. ההחלטה של ריבלין התקבלה בתום דיון משפטי שהתקיים אמש (שלישי). ועדת הכנסת אישרה בשבוע שעבר לסגני שרים להיות חברים בוועדות הכנסת השונות מלבד ועדת הכספים והוועדה לביקורת המדינה. חברי הכנסת מסיעות קדימה ומרצ סירבו להצביע בוועדה ועזבו במחאה את הדיון.

בהודעה שנמסרה מלשכתו של יו"ר הכנסת נכתב: "בשבוע שעבר העבירה הקואליציה את התיקון מתוך 'מצוקת אצבעות' בוועדות, שכ-40 מחבריה משמשים בתפקידי שרים וסגני שרים. לאחר שאישור היוזמה עורר זעם רב באופוזיציה, הצהיר ריבלין כי ההיתר לסגני שרים להצביע מעורר קשיים לא מבוטלים, הן חוקתיים - בשל חשש מטשטוש התחומים שבין הרשות המחוקקת לזו המבצעת - והן פרקטיים, בשל ניגוד אינטרסים שעלולים סגני שרים להיקלע אליהם בדיוני הוועדות". ריבלין הודיע כי יכנס דיון מקיף בסוגיה בהשתתפות חברי כנסת ומשפטנים בכירים.

במפלגת קדימה הביעו הערב שביעות רצון מהודעתו של יו"ר הכנסת. "זה ניצחון השפיות על טירוף המערכות שאיים לפגוע במעמד הכנסת. מדובר בבשורה חשובה לכנסת ומסר חשוב לממשלה ולקואליציה ולפיו במדינה דמוקרטית נתניהו אינו יכול לעשות מה שהוא רוצה, רק לשם נוחיותו והישרדותו הפוליטית. האופוזיציה תמשיך ותפעל שלא לאפשר לנתניהו להפוך את הכנסת לחצר האחורית של הממשלה ולסניף של מרכז הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully