וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מנע כניסת יהודים ונשלח לכלא

27.5.2009 / 18:24

עונש מאסר נגזר על טורקי שאסר על יהודים להיכנס לעסק שלו. ברקע: שאיפת טורקיה לשפר את זכויות המיעוטים כדי להתקבל לאיחוד האירופי

בית משפט בטורקיה גזר היום (רביעי) עונש של חמישה חודשים בכלא על אדם שהציב שלטים בהם נכתב שהכניסה לבית העסק שלו אסורה ליהודים וארמנים. לדברי בית המשפט, אותו אדם "העליב פלג בחברה הטורקית". האיש תלה את השלט במחאה על פעולות ישראל במסגרת מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

בחודשים האחרונים נרשמה מתיחות ביחסים שבין טורקיה וישראל לאחר שראש ממשלת טורקיה ארדואן נטש דיון משותף עם נשיא המדינה שמעון פרס במהלך מבצע עופרת יצוקה והתקבל כגיבור בארצו. המתיחות התבטאה בין השאר בירידה בתיירות הישראלית בטורקיה.

פסק הדין פורסם בעקבות עתירה של ארגון מקומי לזכויות אדם, והוא מסמן שינוי במדיניות טורקיה כלפי מיעוטים במדינה. טורקיה המוסלמית ברובה מנסה בשנים אחרונות להתקבל לאיחוד האירופי ונדרשת בשל כך לרפורמות ביחסה כלפי זכויות אדם ומיעוטים בשטחה.

סממן נוסף לרפורמות במדינה ניתן למצוא בהתבטאות אנקרה לפיה המדינה צפויה לכונן יחסים דיפלומטים עם ארמניה לאחר שסגרה את הגבול עימה ב1993. לטורקיה יחסים מתוחים עם ארמניה שמקורם בהרג ארמנים בתקופת מלחמת העולם הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully