וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות של גזענות באוניברסיטת הרווארד

טלי גולדשטין

27.5.2009 / 19:36

בעקבות רצח סוחר סמים אפרו-אמריקאי וסילוקה של סטודנטית שחורה מהקמפוס, עלו האשמות של גזענות נגד האוניברסיטה היוקרתית

אוניברסיטת הרווארד מצאה עצמה באחרונה מעורבת בפרשיית סמים, רצח ואישומים בגזענות, לאחר שאדם נורה למוות בקמפוס. בשבוע שעבר נרצח ג'סטין קוסבי, אפרו-אמריקאי שלפי החשד סחר בסמים בשטח האוניברסיטה. בעקבות הרצח סולקה מהאוניברסיטה סטודנטית שחורה, שהמשטרה סבורה כי היא קשורה לתקרית. סילוקה של שנקווה קמפבל בת ה-21 הוסיף למבוכת המוסד הוותיק, בעיקר אחרי שטענה כי היוותה יעד לסילוק בגלל היותה שחורה וענייה.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, קמפבל גדלה בשכונת פועלים בברוקלין והתקבלה להרווארד לאחר שזכתה במילגה. היא אמורה היתה לסיים את לימודיה בחודש הבא, אך סולקה מהקמפוס בשבוע שעבר. "אני מאמינה שהם שמו עליי עין. הסיבה האמיתית היא שאני שחורה וענייה", אמרה קמפבל ל"בוסטון גלוב". "אני מניו יורק, אני הולכת בצורה מסוימת ומתלבשת בצורה מסוימת. בשל כך ממתגים אותי בצורה שונה מכל השאר", הוסיפה.

לטענת האוניברסיטה, בה למדו ברק אובמה ושבעה נשיאים נוספים, קמפבל סולקה מאחר שהיתה מעורבת כנראה בתקרית המוות של קוסבי בן ה-21, שלדברי התביעה היתה ניסיון שוד שהשתבש. קוסבי נורה בבטנו במעונות האוניברסיטה. ג'ורדן קופני נאשם ברצח קוסבי, שנשא עליו באותה עת מריחואנה בשווי אלף דולרים. קופני בן ה-20 אינו לומד בהרווארד.

לדברי ג'ראד לאון, התובע המחוזי האחראי על התיק, קופני, בנו של שוטר בגמלאות, הגיע מניו יורק להרווארד במטרה לשדוד את קוסבי שלא היה חמוש. "השוד השתבש וקוסבי נורה", אמר התובע. הפרשייה עוררה סערה באמריקה על רקע הניחוח הגזעני העולה ממנה וכן בשל העובדה שאדם חמוש הצליח לחדור לשטח המעונות של אוניברסיטה כה יוקרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully