וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הירוק נצבע בלבן

טלי גולדשטין

27.5.2009 / 18:03

שר האנרגיה האמריקאי המליץ על יוזמה עולמית לשינוי צבע הגגות, הכבישים והמדרכות ללבן כדי לסייע למאבק בהתחממות הגלובלית

סטיבן צ'ו, חתן פרס נובל לפיזיקה ושר האנרגיה בממשל ברק אובמה, רוצה לצבוע את העולם כולו בלבן. לדבריו, יוזמה עולמית לשנות את צבע הגגות, הכבישים ומדרכות ללבן תסייע במאבק בהתחממות הגלובלית.

לדעת צ'ו, על ידי הבהרת המדרכות ומשטחים אחרים כגון גגות, אפשר יהיה להפחית את היקף פליטות הפחמן לרמה השקולה להורדה מהכביש של כל המכוניות שבעולם במשך 11 שנים, הסביר המדען.

במסגרת היוזמה שמקדם צ'ו, תקני הבניה צריכים לכלול דרישה לצבוע את כל הגגות השטוחים בלבן או בצבעים קרים, הסופגים הרבה פחות חום לעומת צבעים כהים. את הכבישים יש לצבוע בצבע אפור כדי שלא יסנוורו את הנהגים. משטחים בהירים מחזירים 80% מאור השמש הפוגע בהם, לעומת 20% במקרה של משטחים כהים. מסיבה זו, גגות וקירות בתים במדינות חמות צבועים לרוב בלבן.

בקליפורניה לדוגמה, עבר ב-2005 חוק המחייב את צביעת כל הגגות השטוחים בבניינים מסחריים בלבן. בעלי בתים פרטיים נדרשו לצבוע גגותיהם בצבעים קרים. לפי חישובי מדענים, שינוי צבע משטחים במאה מהערים הגדולות בעולם עשוי לצמצם את היקף פליטות גזי החממה ב- 44 מיליארד טונות של פחמן – העלייה הגלובלית בפליטות הפחמן במהלך העשור הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully