וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן הפליל את עצמו בעבירת שוחד"

איילה חננאל

27.5.2009 / 21:00

גורמים במשטרה אמרו כי מסתמן שימליצו להגיש אישום נגד שר החוץ. החוקרים עימתו אותו היום עם חשד חדש: שיבוש הליכה חקירה על ידי פנייה לנחקרים נוספים

הלבנת הון - עבירה זו תעמוד ככל הנראה במרכז כתב האישום אותו צפויה המשטרה להמליץ נגד אביגדור ליברמן, כבר בשבועות הקרובים. כך אישר הערב (רביעי) גורם במשטרה לוואלה! חדשות. הגורם הוסיף כי שר החוץ הפליל עצמו במהלך חקירותיו גם בעבירת לקיחת שוחד. עם זאת, ההערכה היא שעבירה זו תהיה פחות משמעותית בתיק.

שר החוץ נחקר היום באזהרה במשך חמש וחצי שעות על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בהמשך לחקירותיו הקודמות. השר נחקר בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושיבוש הליכי משפט. מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך היום נחקרו מעורבים נוספים בפרשה. ליברמן עומת היום לראשונה עם החשד ששיבש הליכי חקירה. במשטרה חושדים שליברמן פנה למעורבים נוספים אשר נחקרו במסגרת הפרשה, בעוד הוא עצמו נמצא תחת חקירה.

גורמים במשטרה ציינו לאחר החקירה כי נרשמה בה התקדמות וכי חקירתם היום של מעורבים נוספים בפרשה מהווה נדבך נוסף בגיבוש הראיות וההמלצה להגשת כתב אישום נגדו. הנחקרים היום היו בתו של ליברמן, מיכל, עורך דינו יואב מני ועוזרו לשעבר שרון שלום.

בידי המשטרה נאספו מספר עדויות נגד ליברמן. ככל הנראה, בזמן הקרוב צפויה המשטרה להעביר את תוצאות החקירה לפרקליטות עם המלצה להגיש כתב אישום נגדו.

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. לפי החשד, עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח.

בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב שופט בית המשפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully