וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי משפחתי במיוחד

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

27.5.2009 / 17:19

חתול יכול להישאר לבד בבית למשך כמה ימים? ומה זה אומר שהם מלקקים אתכם כל הזמן? המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים עונות לשאלות שלכם

יש לי חתולה בת 9 חודשים ואנו מאד קשורות. מזה כחודשיים אני מתגוררת בדירת קרקע וכשאני בבית, אני פותחת לה את החלון והיא יוצאת ונכנסת באופן חופשי למרפסת ומשם לרחוב. בקרוב אני אמורה לנסוע לסופשבוע ומעוניינת לבקש ממישהו שיבוא לשמור עליה. מה כדאי לעשות?

שלום. אכן, מצוין שמצאת את דרך החיים הנוחה ביותר עבורך וגם עבור חתולתך. חשוב מאד בכל מקרה של חתול או חתולה שיש להם יציאה וכניסה חופשיים מהבית לחצר וההפך – לענוד קולר אלסטי המיוחד לחתולים אשר אליו מחובר היטב תג ועליו חרוטים שם החתול או החתולה ומספר סלולרי. זה יכול להציל חיים.

בכל מקרה, יש לך במקרה הספציפי שלך שתי אפשרויות . אחת – והיא הטובה ביותר למען חיי החתולה – לדאוג לכך שיגיע אדם מיומן מאד בחתולים ועדיף קט-סיטר מקצועי (ניתן לבקש כמובן המלצות ולהיפגש באופן אישי לפני נסיעתך) עם הרבה ניסיון , הבנה בחתולים ואהבה רבה, ושהחתולה תהיה בבית בלבד ללא אפשרות יציאה החוצה.

קט-סיטר מיומן יידע לא להלחיץ החתולה ולתת לה הרגשה מעולה ולדאוג לכל צרכיה. אנחנו לא ממליצות לחלוטין על מגורים של אדם זר בבית בעת היעדרות מהבית, אלא על הגעה של אדם מאד קרוב שמכיר ואוהב החתולה בכל יום למשך כשעה, או שכירת שירותי קט-סיטרית מיומנת ומקצועית לצורך זה.

חשוב מאד שהאדם אשר יגיע בכל יום ייצור הכרות עם החתולה, במספר ביקורים נעימים לפני נסיעתך. חשוב מאד גם שאת תדברי עם החתולה ברוגע על נסיעתך ועל כך שתחזרי לאחר מספר ימים , כאשר במהלך פרק זמן זה אדם מסוים ישמור עליה וידאג לכל צרכיה הפיזיים והנפשיים. חשוב שהיא לא תרגיש נטישה מצידך וחתולים מבינים היטב כל שאנחנו מעבירים להם, במילים או במחשבותינו.

מספר ימים ללא יציאה החוצה זה לא נורא, אם מגיע בכל יום אדם אוהב ומיומן. אפשרות שניה (לא מומלצת ובאחריותך בלבד) להשאיר לה את דרך היציאה והחזרה הביתה כרגיל – כדי שהיא תוכל
גם לצאת חופשי וגם להיכנס באופן עצמאי וחופשי ללא תלות באדם מסוים, אלא כאשר היא מרגישה צורך לשוב הביתה מכל סיבה ובכל עת. חשוב מאד שהיא תכיר דרך כניסה חופשית זו היטב ועוד לפני נסיעתך.

ייתכן מאד שהאדם שיגיע הביתה לא ייראה אותה בכל ימי נסיעתך, אך הוא ידאג לשים לה אוכל טרי ומיים טריים ולנקות ארגז החול שלה ויוודא שהיא אכן אוכלת ושותה בכל יום ועושה צרכים היטב. אם החתולה תיקלע לסכנה כלשהי או חלילה תיפצע או תזדקק לעזרתך מכל סיבה שהיא, לא תוכלי להיות שם, ולכן אנחנו לא ממליצות לחלוטין על אפשרות זו.

לחתול שלי יש מנהג חדש - הוא התחיל ללקק אותי כל הזמן. אני מתעוררת באמצע הלילה מזה שהוא מלקק לי את האף, וחוץ מזה שזה מוזר, וחוץ מזה שלשון של חתול היא לא הדבר הנעים בעולם, תהיתי אם יש לו איזה חסך. למה הוא עושה את זה? למה הוא לא מסתפק בללקק את עצמו?

שלום רב ותודות על פנייתך, השאלה מקסימה וחשובה. החתול יוצר איתך קשרים מאד קרובים כשהוא מלקק אותך ולמעשה מנקה אותך ומעביר לך ולעצמו חלק מהריחות של שניכם. זה סוג של Bonding כפי שעושים אחים לשגר וגם כמובן אמא וגוריה. הוא מרגיש קרוב אליך מאד וזה כבוד גדול כאשר חתול עושה זאת לאדם.

אנא דעי שהחומר המופרש בליקוק הוא נקי מאד ומכיל חומר חיטוי מעולה. זה אומר שבכל ליקוק החתול גם ממש מנקה אותך, יחד עם הצורך הנפשי שלך להיות חלק ממך וממשפחתך. יחד עם זאת – חשוב לשים לב למשך הזמן והדרך בה הוא מלקק אותך, ואם זה נראה לך כמו צורך אובססיבי מידי, כלומר, הליקוק מאד חזק או ממושך מאד – אז אנא פני אלינו או לכל יועץ התנהגות מקצועי לחתולים לפרט את הנושא ולקבל הנחיות נוספות, מפני שלפעמים המצב הוא יותר ממה שנראה על פניו.

בכל מקרה- משמח שאת והחתול בקשר מאד טוב וקרוב וחשוב ליהנות מכך, למרות לשונו המחוספסת של החתול. חשוב כמובן, גם לדאוג לאוכל טרי ומים טריים, נקיים ובשפע בכל מקרה ובכל עת וכמובן גם לפעילות משותפת נוספת עם החתול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully