וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנגנוני הרשות איתרו פצמ"רים ביריחו

יהושע בריינר וניר יהב

27.5.2009 / 15:11

הימצאות הפצצות בגדה מהווה עליית מדרגה מבחינת הנשק שבידי ארגוני הטרור. מנגנוני הביטחון העבירו לישראל את אמצעי הלחימה

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ביריחו העבירו היום (רביעי) לידי המנהל האזרחי אמצעי לחימה רבים שאותרו בעיר במהלך סריקות. המנגנונים, הכפופים ליו"ר הרשות אבו מאזן, העבירו בין היתר פצצות מרגמה, לבנות חבלה, מוקשים וחומרי נפץ.

הימצאותן של פצצות מרגמה בגדה המערבית מהווה עליית מדרגה מבחינת סוגי הנשק בהם משתמשים ארגוני הטרור באזור. לפני כשנה וחצי מצאו מנגנוני הביטחון הפלסטינים שתי רקטות קסאם באזור בית לחם כשלטענתם הן "מוכנות לשיגור לעבר ירושלים". לאחר בדיקה של צה"ל התברר כי הרקטות היו בשלבי הכנה סופיים אך כי הן עדיין לא היו מחומשות. עד היום לא בוצע ירי של פצצות מרגמה מהגדה לעבר יישובים ישראליים.

אמש עצרו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית חמישה פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית, כך דיווחו גורמים באירגון. לפי הדיווח, שניים מהעצורים הם אסירים ששוחררו לאחרונה מהכלא הישראלי.

במנהל האזרחי ובצה"ל מציינים לחיוב את עבודת המנגנונים בחודשים האחרונים. זאת, לאור מספר רב של תפיסות אמצעי לחימה בערים הפלסטיניות בגדה.

בתוך כך, ישראל שחררה היום מהכלא את מהדי חנבלי, סגן ראש עיריית שכם, לאחר שהיה במעצר מנהלי במשך שנתיים. חנבלי נעצר ב-31 במאי בשל השתייכותו לחמאס. עורך דינו מסר כי האסירים הפלסטינים מוחזקים בתנאים קשים ביותר בבתי הכלא בישראל וכי שירות בתי הסוהר מתייחס אליהם בצורה גרועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully