וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ביצענו צעדים כדי להביא לצמיחה"

27.5.2009 / 14:12

רה"מ אמר בדיון בכנסת בנוגע לתקציב כי "הממשלה נכנסה לתפקידה באמצע משבר כלכלי עולמי חריף שלא טופל זמן רב"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) במליאת הכנסת בדיון שעסק בתקציב המדינה, כי "הממשלה נכנסה לתפקידה באמצע משבר כלכלי עולמי חריף שלא טופל זמן רב. היעד היה להביא תקציב תוך שישה שבועות ועשינו את זה. היעד היה להביא תוכנית לשנתיים ולהגיע לעסקת חבילה במשק ועשינו את זה, כדי למנוע סכסוכי עבודה. גם העברנו בממשלה את הרפורמה על מנהל מקרקעי ישראל. אלו היו הדברים הנכונים לעשותם כדי להביא לצמיחה".

לדברי נתניהו, "היה לנו יעד נוסף, ומי שהיה במסדרונות הממשלה יודע עד כמה זה קשה, להביא לאיזון נכון בעת הזו בין שני צרכים ענקיים שמתנגשים זה בזה: צרכי החברה והכלכלה מצד אחד וצרכי הביטחון מנגד. איננו נמצאים בזמנים רגילים. כולכם יודעים זאת. בנוסף למשבר הכלכלי שפוקד אותנו, אנחנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים ייחודיים ששום מדינה אחרת אינם נדרשים. הדבר המסוכן ביותר לגוף חי הוא לא לזהות סכנה לקיומו בזמן. עמים רבים נעלמו כתוצאה מהליקוי הזה. תפקיד המנהיגות היא קודם כל לזהות את הסכנות ולהיערך לקראתם".

ראש הממשלה התייחס לסוגיה האירנית ואמר, כי "באותה מידה צריך לזהות הזדמנויות ולפעול למימושן. בפעם הראשונה מזהים הממשלים הערביים את הסכנה המאיימת עליהם באופן זהה לישראל. ערב יציאתי לארה"ב היה לי ברור שהמשימה החשובה ביותר ברגע זה זה להגיע להסכמה עם הממשל החדש ונשיא ארה"ב בנושא להתגרענות של אירן. גם ביעד הזה עמדנו. אני מעריך את העובדה שעמדתנו התקבלה בהבנה על ידי ממשל אובמה".

נתניהו הוסיף, כי יתכן שיש פה הזדמנות לשלום. עד עכשיו הממשלות לא הצליחו להביא שלום. להיפך: השלום נסוג תחת מטח כבד של טילים ורקטות. אני שמח שהנשיא אובמה רואה את ההזדמנות הזו עין בעין איתנו, וחשוב שמדינות ערביות נוספות יבינו זאת".

"אנחנו בעד קידום התהליך המדיני עם הפלסטיני", אמר נתניהו, "ממשלת ישראל מחויבת להסכמים שחתמו ממשלות ישראל ואנחנו מצפים שאחרים יקיימו את התחייבותם. אנחנו דורשים הדדיות. כשמבקשים מאיתנו להכיר בהתחייבויות קודמות, אני אומר 'כן' ונעשה צעדים קונקרטיים למען הפלסטינים. זו הגישה היחידה שתביא תוצאות, הרבה יותר מהר ממה שאתם באופוזיציה הבאתם".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני העירה לנתניהו בדבריו ואמרה, כי "אתה מדבר נהדר, רק הביצוע לא משהו". עם זאת, הכנסת הביעה את תמיכתה בראש הממשלה, כאשר 63 חברי כנסת הצביעו בעדו בסוף הדיון, ו-35 הצביעו נגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully