וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: "תקציב המדינה - סופר חברתי"

פנחס וולף

27.5.2009 / 12:54

במהלך דיון בעניין תקציב המדינה הגיב שר האוצר שטייניץ לביקורת שהושמעה נגדו. ח"כ מופז: "הפערים החברתיים חמורים מהאיום האירני"

במהלך דיון בכנסת בעניין תקציב המדינה, שהתקיים היום (רביעי) בנוכחות ראש הממשלה, כינה שר האוצר יובל שטייניץ את התקציב המיועד לאישור "תקציב 'סופר חברתי' שלא היה כדוגמתו".

לדבריו של שטייניץ, "בעשירון העליון כל משפחה תקבל הפחתת הכנסה שנתית של 2,300 שקל בממוצע, ובעשירון התחתון תגדל ההכנסה בממוצע של 880 שקל. אפשר להיטפל לכל פריט, אבל במכלול האמת היא אחת, עובדתית וברורה: בעשירון התחתון מקבלים יותר ובעשירון העליון משלמים יותר".

דבריו של שטייניץ נאמרו בתגובה לביקורת שהושמעה במהלך הדיון, אשר התקיים לבקשתם של 40 חברי כנסת. בין המבקרים ח"כ שאול מופז (קדימה), אשר הגדיר את הפערים החברתיים בישראל כ"לא פחות חמורים מהאיום האירני".

מופז האשים את שטייניץ ופקידי האוצר, ואמר "החלטתם, למשל, להטיל מס ערך מוסף על פירות וירקות בגובה של 16.5%. בה בשעה אתם מנופפים בדגל של הורדת מס לעשירונים העליונים. האם אתם לא יודעים שהטלת מס עורך מוסף על פירות וירקות הוא מס רגרסיבי? האם הממשלה מעודדת שוק שחור במדינת ישראל לפירות וירקות? אני לא מוצא שום היגיון חברתי או כלכלי להוביל מהלך שגוי ואנטי חברתי הפוגע בחלשים ומגדיל את הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully